Sari la conținut

Înscrierea în clasa pregătitoare: evaluarea psihosomatică a copiilor care nu au împlinit 6 ani

Dacă te pregătești să îți înscrii copilul în clasa pregătitoare în anul școlar 2017-2018, iar acesta nu a împlinit vârsta de 6 ani, atunci știi deja că cel mic trebuie să treacă printr-o evaluare psihosomatică. Ce înseamnă mai precis acest tip de testare?

Semestrul al II-lea al acestui an școlar a debutat deja cu prima etapă a înscrierii copiilor în clasa pregătitoare în anul școlar 2017-2018. Așa cum prevede legislația în vigoare, părinții copiilor care împlinesc 6 ani după data de 31 august 2017 pot solicita înscrierea acestora în clasa pregătitoare numai dacă se constată că dezvoltarea psihosomatică a acestora este corespunzătoare, astfel încât adaptarea lor să asigure un start bun pentru un traseu educațional optim.

Ce înseamnă evaluarea psihosomatică? Și cum se realizează?

Evaluarea psihosomatică este realizată de consilierii școlari și/sau logopezii angajați ai CMBRAE/CJRAE. Testarea durează aproximativ 20-30 minute. Părinții pot asista la procesul evaluării. Pentru ca un copil să primească recomandare pentru înscrierea în clasa pregătitoare, pentru care părintele/tutorele a făcut solicitare, este nevoie să fi răspuns la cel puțin 75% dintre sarcinile date în timpul evaluării. Rezultatul se comunică în scris părintelui și nu poate fi contestat.

Evaluarea psihosomatică presupune testarea, măsurarea, estimarea gradului în care copiii dispun de aptitudinile/abilitățile necesare pentru a face față solicitărilor școlare.

Atenție! Evaluarea psihosomatică nu măsoară/stabilește coeficientul de inteligență al copilului.

Ce se urmărește mai precis prin această evaluarea psihosomatică? Psihologii au nişte fişe standard pe care vor evalua nivelul de vorbire al copilului: fraze complete, cum reproduce o poveste cunoscută, dacă ştie diferenţa dintre literă şi cuvânt, face diferenţa dintre cifre şi litere sau recunoaşte nume. Această etapă reflectă abilitatea copilului pentru scriere şi citire.

În același timp, funcţionarea cognitivă este importantă, prin modul în care copilul răspunde la întrebări având în faţă o fotografie sau o imagine, recunoaşte semne sau simboluri din jur, estimează global cantitatea şi îşi exprimă părerea celor din jur.

De asemenea, psihologii vor mai urmări dacă preşcolarul recunoaşte numerele până la zece, formele geometrice, modul în care aranjează obiectele, toate acestea evaluând abilitatea copilului către numărat şi socotit.

►Citește și Ce școală aleg pentru copilul meu?

Următoarea etapă urmăreşte capacitatea de comunicare socială a copilului prin modul în care împarte obiecte cu cei din jur, cum ascultă atunci când este în grup, cum începe o conversaţie.

Dezvoltarea emoţională este un alt element analizat de psiholog şi se reflectă din modul în care copilul se desparte de părinţi, cum face el diferenţa dintre bine şi rău, cum este capabil să îndeplinească o sarcină până la capăt.

Totodată, la evaluarea dezvoltării fizice sunt analizate îndemânarea copilului, modul în care ţine diverse obiecte, cum colorează o figură, dar şi coordonarea mână-ochi.

Dacă ești din București, găsești mai multe detalii aici. Iar cei din țară pot găsi mai multe informații pe site-ul centrului de resurse și asistență educațională din județul de reședință.
 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro

    click.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!