Sari la conținut

De Crăciun, în timpul sarcinii. Câteva sfaturi care te pot ajuta

Sărbătorile de iarnă sunt un moment plăcut pentru oricine, pentru că mereu vin la pachet cu zile libere şi întâlniri cu oameni dragi. Iar asta este minunat atunci când eşti însărcinată - se dau cadouri, oamenii sunt veseli. Dar, în acelaşi timp, ele vin şi cu o întrerupere a ritmului normal de viaţă, ceea ce poate să fie dificil în sarcină. Uite ce trebuie să ştii că să treci cu bine prin următoarele săptamâni.

Stai aprope de casă

De sărbători obişnuim să călătorim destul de mult, ceea ce este obositor chiar şi când nu eşti însărcinată. Ai putea, în acest an, să rupi un pic tradiţia şi să alegi să stai acasă. Asta îţi va aduce liniştea de care ai atât de multă nevoie. Şi, în plus, ai la îndemână îngrijirile medicale, în caz că ar trebui să apelezi la ele.

Atenţie la mâncare

Sunt multe feluri pe mâncare pe care ar trebui să le eviţi – de la peşte afumat, pateuri, maioneză, până la brânzeturi gen feta, brie, camembert. În general, nu ar trebui să te atingi de nimic care este nefiert. Şi orice fel de carne alegi să mănânci, ea trebuie să fie foarte bine preparată.

Doctorul tău îşi ia concediu?

Nu doar tu ai zile libere, ci şi doctorul. Şi ar fi bine să te interesezi care este programul său de sărbători şi să îţi planifici cu mai mare grijă vizitele. De asemenea, este bine să ştii şi ce altă alternativă ai la dispoziţie, în caz că ar fi nevoie.

Nu te forţa prea tare

Nu are sens să stai prea mult în frig sau să te chinui să rezişti ca să cumperi tuturor cadouri sau să mulţumeşti pe toată lumea. În acest an alege să faci numai cât poţi, sigur nu îţi va reproşa nimeni nimic.

Dacă găteşti

Rezistă tentaţiei de a gusta din orice ai face înainte de a fi perfect făcut. Probabil că până acum aveai tendinţa de a duce la gură aluatul pentru chec ca să vezi dacă îi mai trebuie ceva înainte de a-l pune în cuptor. Acum nu mai poţi, pentru că el conţine ouă crude, de care nu ai voie să te atingi. 

Nu mânca prea mult

De sărbători ni se pun în fata fel de fel de bunătăţi şi suntem îndemnaţi să le mâncăm ca şi cum viaţa noastră ar depinde de asta. Aşa că nu este de mirare că pe toate canalele avem reclame pentru pastile de digestie. În acest an rezista însă tentaţiei şi nu mânca mai mult decât o faci de obicei. Sarcina este destul de dificilă, fără să îi mai adaugi şi astfel de probleme.

Atenţie la cofeină

Este în regulă să bei în sarcina o ceaşcă de cafea pe zi. Însă nu ar trebui să depăşeşti această limită. Aşa că nu bea şi cafea şi ceai care nu este făcut din ierburi. Nu adăugă şi ciocolată sau prăjituri care pot conţine cofeină. Sau renunţă la ceaşca de cafea şi atunci te poţi bucura de celelalte. 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!