Sari la conținut

Doza de fericire: 3 moduri pentru o administrare zilnică

În fiecare zi, se scriu mii de articole despre psihologia mamei, despre tehnici de parenting, despre cum o femeie trebuie să-și acorde mai multă atenție dacă vrea ca cei din jurul ei să fie în regulă. O mămă fericită înseamnă și o familie împlinită... motto-ul după care se ghidează orice seminar de gen. Însă cât de ușor îi este unei femei obișnuite să fie fericită în condițiile din România?

Habar n-am cum femeile și-au întipărit în memoria ancestrală ideea că, din momentul în care devin mame, fericirea lor trece pe locul 2,3, 4... oricum undeva atât de departe încât și uită de ea. Este firesc ca puiul lor să se transforme în centrul universului. Dar când acest centru acaparează totul, în multe cazuri, apare haosul. Depresie, probleme de sănătate, probleme financiare căci în România nu este tocmai ușor să fii o mamă obișnuită.

Banii nu aduc fericirea, dar contribuie din plin la întreținerea ei, nu?! Trecând însă peste neajunsurile materiale, îți poți controla fericirea. Mai bine zis poți face în așa fel încât să-ți asiguri doza zilnică de bunăstare sufletească. Și nu vorbesc despre vreo carte sau despre vreun workshop care să-ți arate drumul spre fericire, căci fiecare are propria personalitate – deși “sindromul” mamei nefericite pare construit după același tipar... Ci îți vorbesc despre 3 moduri în care îți poți asigura porția zilnică de fericire. Trebuie doar să ai puterea să te uiți în oglindă, să te accepți cu bune și cu rele și să nu te mai pui pe ultimul loc.

Cum poți face asta în fiecare zi?

Nu te mai compara!

Repetă-ți asta, ca pe o mantra, ca pe un descântec, ca pe teorema lui Pitagora înainte de teză... încontinuu. Prin comparația cu alte mame, femeile ajung de ce le mai multe ori să fie nefericite. Nu te mai compara cu vecina, cu verișoara, cu “prietena” de pe Facebook pe care ai adăugat-o în lista ta doar pentru că adună multe “Like”-uri și care postează numai poze în care este fericită. Lumea digitală și viteza cu care informația se transmite, fără a mai fi filtrată în niciun fel, te invită la comparații. “Ea este mai slabă...”, “Ea nu țipă la copiii ei…”, “Ea se coafează în fiecare săptămână…” , “Ea pleacă în vacanțe o dată la două luni…”. Sună cunoscut, nu?! Las-o pe “Ea” și concentrează-te asupra ta.

Fii recunoscătoare!

Pare imposibil să fii recunoscătoare pentru ce ai în momentul în care copilul îți face o criză de nervi în mijlocul cumpărăturilor. Sau când stai cu orele la camera de gardă a spitalului de pediatrie. Ori când la școală sau la grădiniță ți se cer atât de multe rechizite, încât jumătate din salariul tău pe o lună nu face față… Ori când juniorul îți reproșează că nu-i cumperi nu știu ce gadget sau jucărie ca să fie și el la fel ca ceilalți colegi… Însă în aceste momente trebuie să găsești un motiv pentru a fi recunoscătoare: Ușor de zis, dar nu imposibil de făcut, nu?!

 

Iubește-te!

Nu vorbesc despre vreo doză puternică de narcisism, ci despre o practică pe care trebuie să o transformi într-un ritual zilnic. Ai grijă de tine, răsfață-te. Este în regulă să-ți lași copilul cu mama sau cu bona și să fugi la un film cu partenerul tău de viață. Sau să intri într-un magazin și să-ți cumperi ceva frumos. Ori să te plimbi o oră prin parc, singură. Fericirea se găsește în lucrurile simple… un clișeu perfect adevărat!

Care sunt lucrurile care te fac pe tine fericită?

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!