Sari la conținut

România, țara unde sănătatea mamelor e un lux. Campanie pentru sprijin urgent

Vezi gGalerie foto

Românii pot dona 5 euro lunar prin SMS la 8835, iar Napolact dublează contribuțiile către Fundația Inovații Sociale Regina Maria.

În România, mii de mame bolnave din medii defavorizate trăiesc fără acces la tratamente și consultații medicale de bază. Pentru copiii lor, asta înseamnă nu doar lipsuri materiale, ci și teama zilnică de a rămâne fără sprijinul mamei.

Fundația Inovații Sociale Regina Maria lansează, în luna septembrie, alaturi de Napolact campania „Micul dejun e dragoste, când îl pregătește mama”, un apel național la solidaritate pentru sănătatea mamelor pentru care boala și lipsa resurselor au furat aceste momente importante în familie, cum este și micul dejun, lăsând în loc un gol dureros. Românii pot trimite un SMS cu textul SCHIMBARE la numărul 8835, donând 5 euro lunar. Toate donațiile vor fi dublate de Napolact, pentru a crește impactul sprijinului oferit.

Dincolo de statistici, realitatea este dură: Doar in București, peste 30% din populație nu are asigurări medicale, iar jumătate dintre aceste persoane sunt femei – mame și bunici. Pentru multe dintre ele, sănătatea devine un lux amânat la nesfârșit.

Peste 1.000 de mame beneficiază anual în policlinicile sociale ale Fundației de servicii medicale gratuite sau la costuri minime. Aceste mame au grijă de peste 2.000 de copii, care trăiesc constant cu frica de a rămâne singuri.

Datele Eurostat confirmă această criză: România se află pe locul patru în Uniunea Europeană la persoane fără acces la servicii medicale (6% din populație), iar 15% dintre cei aflați în risc de sărăcie nu reușesc să ajungă la consultații sau tratamente.

„De peste 14 ani, oferim acces la îngrijire medicală acolo unde oamenii nu au altă șansă. Pentru mame, sănătatea nu ar trebui să fie un lux. Această campanie ne ajută să continuăm să fim alături de ele, oferindu-le servicii medicale gratuite sau accesibile lor în policlinicile noastre sociale”, a declarat Cristiana Mateoiu, director executiv al Fundației Inovații Sociale Regina Maria.

„Pentru noi, a sprijini această campanie înseamnă mai mult decât o acțiune punctuală – este o formă de responsabilitate față de comunitate și este al doilea an când ne implicăm activ în astfel de cauze sociale, anul acesta alături de Fundația Inovații Sociale Regina Maria. Știm că micul dejun pregătit de mamă este unul dintre cele mai calde și sigure momente ale copilăriei, iar pentru prea mulți copii din România acest gest lipsește din cauza problemelor de sănătate netratate. Campania își propune să atragă donații de până la 25.000 de euro, sumă pe care am decis să o dublăm, demonstrând că nu doar cerem sprijin din partea comunității, ci ne implicăm direct prin propriile contribuții pentru ca impactul să fie și mai mare și să schimbe cât mai multe vieți," a declarat Teodora Tunsu, Senior Brand Manager Napolact.

Campania „Micul dejun e dragoste, când îl pregătește mama” se desfășoară între 1 și 30 septembrie 2025. Pentru mai multe informații despre campanie și modalitățile de sprijin, vizitați: www.napolact.ro/doneazapentrumama sau www.fundatiainovatiisociale.ro/napolact-campanie.

Galerie foto

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro

    click.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!


    ego.ro

    caloria.ro

    zooland.ro