Necesarul de nutrienti intre 1 si 3 ani

Autor: Ignat Otilia | 10.11.2011 | Afisări: 1664 | Comentarii: 0

Prin necesar de nutrienti intelegem necesarul zilnic de proteine, grasimi, zaharuri si sare, pe care le au copiii intre unu si trei ani. La acestea se adauga mineralele si vitaminele fundamental necesare pentru o nutritie corecta.
 
Diferentele intre fetite si baieti sunt minime. Astfel pentru baieti necesarul este de 1230 kcal; dintre care 14,5 g proteine; 350 mg calciu; 6.9 mg fier, iar pentru fete: 1165 kcal; 14.5 g proteine; 350 mg calciu; 6.9 mg fier.
 
Necesarul de energie, pentru aceasta categorie de varsta, necesarul de energie oferita de caloriile din alimentele consumate este mai mare, deoarece micutii incep sa se miste si sa devina din ce in ce mai activi. Alimentele bogate in carbohidrati complecsi nu trebuie sa lipseasca din regimul alimentar al micutului tau: painea, cerealele integrale, orezul, pastele, cartofii, banane. Acestea asigura necesarul de energie, fibre, vitamine si minerale.
 
Necesarul de grasimi. Trebuie spus ca grasimile contin de doua ori mai multe calorii decat carbohidratii. Grasimile sunt fundamental necesare pentru dezvoltarea normala a sistemului nervos. De unde poti sa iei grasimile sanatoase pentru dezvoltarea copilului? Este foarte important ca acestea sa fie asigurate prin consumul de lapte integral, branza, iaurturi, carne, peste gras. Produsele sarace in grasimi nu sunt recomandate copiilor din aceasta categorie de varsta. Ideale sunt variantele integrale.
 
Necesarul de proteine este foarte important pentru ca asigura cresterea si dezvoltarea copilului. Produsele lactate, carnea slaba, carne de pasare, peste, oua, fasole, linte, soia sunt toate surse bogate in proteine, dar si in vitamine si minerale. Incearca sa integrezi in alimentatia copilului doua portii de peste pe saptamana, dintre care una trebuie sa contina peste gras (macrou, sardine sau somon) bogat in acizi grasi esentiali. Un regim alimentar vegetarian va asigura necesarul de proteine numai daca produsele lactate, fasolea, painea, lintea si ouale sunt incluse cu regularitate in alimentatie.
 
Necesarul de zahar, respectiv dulciurile si bauturile indulcite trebuie limitate in alimentatia micutului tau. Tine cont de faptul ca zaharurile naturale sunt prezente si in fructe, legume si lapte. Zaharurile adaugate in dulciuri, prajituri, biscuti ofera un plus de energie, insa lasa mai putin loc alimentelor cu adevarat nutritive pentru organism. Pentru a evita degradarea danturii incearca sa-i dai multa apa sau sucuri si sa-i speli dintisorii de cel putin doua ori pe zi.
 
Necesarul de sare este asigurat din alimentatie, astfel ca nu trebuie adaugata in alimentatia copilului de o varsta atat de tanara sau incerca sa o limitezi pana la maxim  doua grame pe zi.
2 bg Îmi Place

Comenteaza
Ultimele articole