Sari la conținut

Dacă un profesor de gimnaziu nu poate să exceleze la toate materiile, atunci elevilor de ce li cere asta?

De când am copilul în ciclul gimnazial am aflat pe pielea mea ce înseamnă goana după note şi implicarea întregii familii atunci când vine vine vorba de teme şi proiecte. Am reuşit să facem o echipă multidisciplinară care acoperă toate materiile, având experţi la cele mai importante (unde ne dorim să aprofundeze materia) şi consultanţi la cele unde vrem doar note.

Şi noi adulţii, la fel ca şi copiii noştri, avem pasiuni şi preferinţe, avem înclinaţii spre anumite domenii însă oricât de mult ne-am dori, nu putem să fim deştepţi peste tot. Dacă s-ar putea asta, atunci şi în clasele 5-8 ar există un sigur profesor care ar acoperi toate materiile, am dreptate?

Până la urmă, ce mare lucru să fii profesor de clasa a 5a şi să predai şi istorie şi geografie şi biologie şi română şi matematică? Desenul, muzica şi sportul, nici măcar nu le pun la socoteală. Iar Educaţia tehnologică este o glumă de care chiar şi profesorii râd.

Revenind, vi se pare ceva foarte greu ca un profesor, care are o anumită experienţă, care cunoaşte tehnici de predare, care ştie să explice, să acopere toate materiile enumerate mai sus? Mie nu mi se pare ceva ieşit din comun.

Dar vedeţi cum e construit sistemul? Profesorii nu pot să acopere toate materiile de clasa a 5a, adresându-se unor copii de 10 – 11 ani, însă aceşti copii trebuie să exceleze la toate.

►Citeşte şi Sisteme alternative de învăţământ în România: şcoli umbrelă, home schooling, unschooling

Se presupune că aceşti copii sunt nişte mici genii, străluciţi şi la ştiinţele exacte şi la artele frumoase şi la materiile umaniste. În plus, sunt şi performeri sportivi, pentru că la ora de sport nu e destul să alerge şi să se joace cu mingea. Ei trebuie să atingă anumite rezultate, aşa zisele bareme, fără de care nu pot lua 10. Un exemplu foarte bun este chiar copilul meu, care deşi face scrima de performanţă de 3 ani, face antrenament de 4-5 ori pe săptămână (inclusiv lecţii particulare), deşi participă la concursuri internaţionale unde are rezultate remarcabile, deşi este în al doilea an în care s-a calificat la naţionale, ei bine, copilul meu are nota 9 la sport pentru că nu poate să sară cum trebuie la capră (sau cal sau cum doamne iartă-mă s-o numi cutia aia în care se ţin mingile).

Notele pe care le primesc copiii sunt evaluările personale şi subiective ale profesorilor care nu stăpânesc nici măcar materia lor, pe care o predau, ce să mai spunem şi de celelalte? Iar media generală din clasele 5-8 este în măsură să le afecteze tot viitorul, pentru că nu-i aşa, un copil care vrea să intre la arte plastice, trebuie să ştie şi fizică de 10 şi chimie la fel, pentru că se intră cu note mari la liceul de arte.

(…)

Citeşte mai mult pe meseriadeparinte.ro
 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat

    Desenele animate și educația

    Plouă afară. E frig și cred că e un moment potrivit pentru acest subiect, despre care vreau să scriu de ceva vreme – despre educația copiilor și desenele animate. Un lucru e sigur, copiii...

    Abonează-te la newsletter
    Life.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!

    Evenimente Bucureşti