Sari la conținut

Dieta personalizata (dieta dupa nastere)

Este fireasca, necesara si binevenita preocuparea de a ajunge la silueta pe care o aveai inainte de sarcina. Preocuparea si grija pentru felul in care arati este o dovada de dragoste fata de cei din jurul tau si fata de tine. Asa ca ne preocupam sa-ti dam sfaturi, idei, solutii si sa te sustinem in demersul tau de a reveni la kilogramele pe care le aveai inainte de sarcina.

Acesta este si motivul pentru care vorbim despre ceea ce nutritionistii numesc dieta personalizata, adica o dieta adaptata perfect stilului taude viata, nevoilor tale si modului in care trebuie sa te recuperezi (sau mai corect sa pierzi din ceea ce ai adunat, pentru binele tau si al copilului in cursul sarcinii).

Dieta personalizata poate sa fie conceputa de un nutritionist, dar poate la fel de bine sa fie conceputa si de tine, respectand regulile care fac dintr-un stil alimentar o dieta care urmareste un scop. In cazul de fata scaderea in greutate.

Recuperarea dupa nastere trebuie sa dureze un an

Studiile au dovedit ca un regim, care are ca scop scaderea in greutate, creat de tine, pentru tine, da cele mai bune randamente. Un motiv in plus pentru a-ti face propriul  regim. Solutia este utila pentru ca tu te cunosti cel mai bine pe tine si te poti evalua corect. Trebuie sa fii cinstita si onesta fata de tine. Un alt avantaj este faptul ca dietele create de tine, pentru tine, sunt si cel mai usor de respectat.
 


Regulile de baza  



  • In primul rand tine seama de stilul tau de viata, de gusturile tale, dar mai ales de necesarul de nutrienti, precum si de nevoile copilului tau pe care il alaptezi (in cazul in care faci asta pierzi circa 700 de caloii zilnic).
  • Nu exclude grasimile, pentru ca acestea sunt temelia fabricarii hormonilor, fara de care organismul nu functioneaza, si uneori tocmai din cazua absentei grasimilor nu slabesti pe masura sacrifiiciilor.
  • Nu exclude complet glucide, pentru ca ele sunt principala sursa de energie pentru organism, iar statutul tau de proaspata mamica cere multa energie.
  • Respecta-ti regulile create de tine si organizeaza-te, astfel incat sa ai la dispozitie fructe si legume proaspete, peste si carne slaba, branza si lactate.
  • Esentiala este respectarea regulii de aur a celor trei mese pe zi, cu un mic dejun bogat si consistent si a doua gustari intre mese.


Principiile dietei personalizate

Baza unui regim pe care ti-l stabilesti singura trebuie sa fie legumele, pe care le poti manca dupa placul tau. Urmeaza fructele si mai ales merele. Pe lista stau la loc de cinste rosiile si castravetii, care iti aduc apa si fibre. Renunta la fainoase, la paine alba, dar pastreaza portia de cereale de dimineata. Nu sarii peste masa de pranz care trebuie sa-ti aduca proteine, iar seara alege supele de legume sau ciorbele de zarzavat. Sunt satioase si au putine calorii. Limiteaza consumul de cartofi, fara sa-i elimini din dieta. De baza sunt: telina, dovlecei, fasolea verde, morcovii, ardeii grasi si varza.

Dieta cu proteine
 
Scaderea in greutate este ideal daca este lenta, pentru ca este garantia faptului ca este o scadere in greutate sanatosa si, mai ales, de durata.
 
Sugestii si reguli pentru dieta



  • Micul dejun ideal inseamna lapte, fructe, cereale, ceai sau cafea. La micul dejun sunt binevenite glucide – miere sau zahar brun in cafea sau ceai. La acestea trebuie adaugat, obligatoriu, un pahar de apa.
  • Pranzul trebuie sa contina: carne, oua sau branza, legume si cel putin un fruct, plus un pahar mare cu apa.
  • Nu uita de necesarul de grasimi si o lingura de ulei la fiecare masa principala.
  • Cina trebuie sa fie lejera, compusa din lactate, carne si legume fierte si/sau ciorbe, supe slab calorice.

Cateva sfaturi



  • Scaderea in greutate trebuie sa fie lenta si constanta, acesta fiind cel mai bun semn al faptului ca dieta este eficienta. Scaderile bruste in greutate sunt urmate de acumulari la fel de bruste, imediat ce dieta se modifica.
  • Supele de legume, preparate in casa, salatele, carnea fiarta, pestele la cuptor, fructele (merele, pepenele si citricele), si lactatele degresate pot fi mancate in orice cantitate.
  • Foloseste autocontrolul si apreciaza efortul pe care il depui. Din clipa in care dispare primul kilogram, sunt sanse ca dieta personala sa devina stilul tau de viata.
Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!