Sari la conținut

Ajută-ţi copilul „mofturos” să îşi asigure necesarul de nutrienţi, în 5 paşi simpli

Toddlerii, sau copilaşii cu vârste cuprinse între 1 şi 3 ani, sunt curioşi şi energici, motiv pentru care nu este greu să ne dăm seama că nu au absolut niciun chef să stea liniştiţi la masă, să pape mult şi bine, aşa cum îşi doreşte fiecare mamă.

Cu toate acestea, de la naștere până la împlinirea vârstei de 3 ani un copil își dublează înălțimea, crește de aproximativ 5 ori în greutate, iar creierul i se mărește de aproximativ 4 ori. Iar pentru toate acestea, organismul  lui are nevoie de un nivel mai mare de nutrienți esențiali (proteine, vitamine, minerale, acizi grași esențiali) și energie decât un adult. Deşi este adevărat că micuţii la această vârstă pot simţi nevoia să mănânce doar un măr pe zi şi nu trebuie forţaţi pentru mai mult (dacă nu se simt rău şi nu scad în greutate), există câteva trucuri prin care noi, mămicile uşor panicate, putem să ne asigurăm că cel mic are parte de nutrienţii necesari la această vârstă:

► Citeşte şi Copilul meu nu mănâncă – ce să nu facem niciodată și ce putem încerca

► Citeşte şi Dr. Mihaela Bilic – Nu vă faceți griji pentru copii, n-o să moară de foame!

Adaugă legume în smoothie-urile delicioase – Dacă micuţul tău iubeşte anumite smoothie-uri, profită de ocazie şi adaugă şi alte fructe şi legume – dar în cantitate mai mică, astfel încât cel mic să nu simtă neapărat gustul. Spre exemplu, poţi face un smoothie din zmeură, căpşuni şi, ingredientul surpriză care te va face pe tine să rasufli uşurată, sfecla roşie. Sau poţi încerca unul din kale, kiwi, castravete - toate acestea vor da culoarea verde. Mai adăugă iaurt şi migdale pentru proteine şi grăsimi sănătoase, apa şi gheaţă după gust şi… gata! Sau… Ce ţi-ai dori să mănânce copilul tău dimineaţa? Un măr? Bifat. Struguri? Bifat. Nuci şi seminţe? Bifat. Un iaurt? Bifat. Se pun toate în blender, se adăugă apă şi se obţine un smoothie pe care l-ai putea bea şi tu cot la cot cu micuţii.

Aranjează mâncarea în mod amuzant şi colorat – Copiii iubesc cel mai tare jocul, aşa că de ce să nu ne jucăm şi cu mâncarea din farfurie? Putem face diferite feţe din legume colorate sau chiar prăjiturele cu diverse chipuri. Citeşte, spre exemplu, Creativitate la farfurie: Cum să faci clătite Iepuraş de Paște şi Mancare vesela (Galerie foto).

Oferă mâncare pe care să o ia direct în mână, nu cu furculiţa (finger foods) – Majoritatea copilaşilor iubesc să îşi bage degetele în mâncare, aşa că profită de ocazie şi oferă şi micuţului tău astfel de alimente. Fie că vorbim despre morocovi sau despre alte legume înmuiate în humus (sunt delicioase aşa, apropo), despre ouă fierte, carne fiartă de pui şi făcută fâşii, feli de brânză moale sau fructe – toate sunt foarte sănătoase, gustoase şi se mănâncă rapid!

Transformă-ţi micuţul într-un adevărat Chef! – Toddlerii iubesc să imite, aşa că iubesc să te imite şi pe tine, în bucătărie. Aşa că nu ar fi rău să ceri o mână de ajutor! Nu doar că o vei primi (şi îţi va fi sau nu de folos), dar vei avea parte şi de un fan nr.1 al mâncării: însuşi copilul!

Renunţă pe cât posibil la zahăr – Zahărul nu este doar nesănătos, ci are grijă şi să elimine pofta de mâncare! Iar unul dintre avantaje este că toddlerii încă nu au gustul format, motiv pentru care nu cer dulce atât de mult precum un adult care iubeşte dulciurile! Nu interziceţi total prăjiturile dulci li bomboanele, stabiliţi o zi din săptămână în care sunt permise şi, în rest, gătiţi fără zahăr şi optaţi pentru cât mai puţine produse din comerţ. Vă recomandăm să urmăriţi blogul mamamag, specilizat în ca face dulciuri fără zahăr.

► Citeşte şi Nu le mai interziceți copiilor să mănânce dulciuri!

Sursa foto: Photo by kazuend on Unsplash
 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!