5 metode inedite de a-ți decora casa cu poze
Reziliența socială la grădiniță: cum se formează, de fapt, capacitatea copilului de a negocia, a refuza și a împărți
Reziliența socială la vârsta de grădiniță nu apare din „lecții despre bunătate”, ci din contact repetat cu situații reale în care copilul trebuie să se poziționeze: să ia decizii, să gestioneze refuzuri, să tolereze frustrarea și să citească reacțiile celorlalți. Nu există „formule rapide”, ci doar maturizare treptată a limbajului, a controlului emoțional și a capacității de a anticipa consecințe.
Teme la clasa 0: ce e normal să poată copilul și ce este prea mult
Clasa 0 nu este o etapă de performanță, ci una de acomodare. Copilul intră într-un ritm nou, învață reguli, își dezvoltă motricitatea și capacitatea de a sta într-o activitate scurtă fără să se destabilizeze. Temele există în unele școli, dar rolul lor trebuie să fie minim. Când adulții transformă clasa 0 într-o mini-clasă I, copilul cedează rapid: devine iritat, respinge școala, își pierde interesul.
3 lucruri pe care le faci și care destramă încrederea în sine a copilului preșcolar
În anii de grădiniță se formează primele reprezentări solide ale copilului despre sine: cât poate, cât valorează, dacă merită să fie ascultat, dacă vocea lui contează. În această etapă, dezvoltarea imaginii de sine nu depinde de mari discursuri motivaționale, ci de micro-interacțiuni zilnice. Unele dintre ele par inofensive, dar au efect de eroziune lentă asupra autoreprezentării. Psihologia dezvoltării vorbește des despre „internalizări timpurii”: copilul nu înregistrează doar mesajul, ci îl transformă în concluzie despre el.










