Au adoptat 4 copii, apoi a rămas gravidă cu cvadrupleți. “E haos, dar e minunat”
3 lucruri pe care le faci și care destramă încrederea în sine a copilului preșcolar
În anii de grădiniță se formează primele reprezentări solide ale copilului despre sine: cât poate, cât valorează, dacă merită să fie ascultat, dacă vocea lui contează. În această etapă, dezvoltarea imaginii de sine nu depinde de mari discursuri motivaționale, ci de micro-interacțiuni zilnice. Unele dintre ele par inofensive, dar au efect de eroziune lentă asupra autoreprezentării. Psihologia dezvoltării vorbește des despre „internalizări timpurii”: copilul nu înregistrează doar mesajul, ci îl transformă în concluzie despre el.
Te-am lăsat la școală, dar inima mea a rămas la tine
Te-am lăsat la școală, dar inima mea a rămas la tine
Când performanța doare: de ce abuzul verbal nu formează campioni, ci copii răniți
Cazul Sabrinei Voinea a adus din nou în atenție un subiect esențial pentru orice părinte: cum arată, de fapt, “antrenamentul dur” și unde începe abuzul. Filmările în care o fetiță de 8–9 ani plânge, spune “Nu mai pot” și își evită instinctiv mama de teamă să nu fie lovită arată un lucru clar: copilul nu mai este într-un proces de formare, ci într-un proces de supraviețuire.










