Cum arată cea mai căutată grădiniță din lume. Fără pereți și cu loc de alergat pe acoperiș
Reziliența socială la grădiniță: cum se formează, de fapt, capacitatea copilului de a negocia, a refuza și a împărți
Reziliența socială la vârsta de grădiniță nu apare din „lecții despre bunătate”, ci din contact repetat cu situații reale în care copilul trebuie să se poziționeze: să ia decizii, să gestioneze refuzuri, să tolereze frustrarea și să citească reacțiile celorlalți. Nu există „formule rapide”, ci doar maturizare treptată a limbajului, a controlului emoțional și a capacității de a anticipa consecințe.
3 lucruri pe care le faci și care destramă încrederea în sine a copilului preșcolar
În anii de grădiniță se formează primele reprezentări solide ale copilului despre sine: cât poate, cât valorează, dacă merită să fie ascultat, dacă vocea lui contează. În această etapă, dezvoltarea imaginii de sine nu depinde de mari discursuri motivaționale, ci de micro-interacțiuni zilnice. Unele dintre ele par inofensive, dar au efect de eroziune lentă asupra autoreprezentării. Psihologia dezvoltării vorbește des despre „internalizări timpurii”: copilul nu înregistrează doar mesajul, ci îl transformă în concluzie despre el.
Constipația la copiii mici: când devine cu adevărat o problemă
Constipația la copii nu este o raritate. Majoritatea episoadelor sunt banale: schimbări alimentare, hidratare insuficientă, trecerea la diversificare sau la grădiniță. În aceste situații, tranzitul se normalizează rapid după ajustarea rutinei zilnice. Totuși, există momente în care constipația nu mai este un simplu disconfort, ci semnalul unei disfuncții care necesită evaluare medicală.















