Sari la conținut

Ce sa mananci...ca sa ramai insarcinata!

Daca vrei sa ramai insarcinata ti-ai pus probabil intrebarea ce ar trebui sa mananci pentru a-ti ajuta organismul sa devina o gazda cat mai primitoare pentru viitorul bebelus. Exista intr-adevar alimente care iti pot imbunatati fertilitatea si, mai mult decat atat, iti vom spune si ce alimente sa consumi in functie de diferitele faze ale ciclului de ovulatie. 
 
Medicul Jill Blakeway, director de clinica la centrul The YinOva din New York spune ca “diferitele faze ale ciclului cer organismului femeii sa produca diferiti hormoni si sa treaca prin procese separate. Deci, daca o femeie doreste sa maximizeze sansele sale de concepere a unui copil, poate beneficia de alimente avanatajoase fiecarei faze.”
 
Menstruatia
Atunci cand se instaleaza menstruatia, te simti balonata, umflata, ai crampe, esti obosita si plina de toane. De asemenea, se poate sa iti scada cantitatea de fier din organism. Mecanismul este simplu, fierul se leaga de celulele rosii, iar prin menstruatie pierzi cca 30-40 ml de sange pe parcursul a cateva zile. 
Fierul este considerat a fi un nutrient esential pentru femeile care poarta copii in pantece. Momentul menstruatiei este perfect pentru a suplimenta dieta cu alimente bogate in fier, pentru a pastra in organism cantitatea optima de fier, necesara mentinerii unei sarcini. 
 
Mananca din plin: carne, fasole, legume cu frunze verzi si seminte. Multe dintre aceste alimente sunt bogate in fier, proteine sau amandoua, ceea ce este util mai ales daca sangerezi abundent sau ai endometrioza. Unele (pestele, semintele, legumele cu frunze verzi) au si proprietati antiinflamatorii, care pot ajuta la ameliorarea crampelor prin sustinerea unui flux sanatos de sange. 
Este bine sa mananci si alimente bogate in vitamina C deoarece aceasta ajuta la absorbtia mai buna a fierului. Mananca ardei gras, rosii, broccoli, kiwi, citrice. 
Stai departe de: mancarurile reci (mai ales daca ai cheaguri) si alcool, cofeina si mancaruri picante care pot duce la o sangerare si mai puternica. 
 
Faza foliculara
In timpul fazei foliculare, organismul munceste din greu pentru a dezvolta un folicul dominant, iar nivelurile de estrogen sunt in crestere. Din nefericire, femeile care se lupta cu fibroza sau endometrioza au deseori prea mult estrogen. De aceea, este bine sa consumi in aceasta faza legume crucifere cum ar fi broccoli, nap, varza sau conopida deoarece acestea contin un fitonutrient numit DIM (di-indolimetan) care ajuta la o mai buna metabolizare a estrogenului. DIM se leaga de estrogenii ambientali cum ar fi pesticidele si hormonii din carne sau produse animale, ajutand astfel organismul sa scape de estrogenul in exces. Este bine sa adaugi in dieta ulei de masline, avocado, seminte si nuci alaturi de legume. Acestea sunt pline de vitamina E care se gaseste in foliculul care adaposteste oul. 
 
Mananca din plin: alimente care ajuta la dezvoltarea foliculului cum ar fi nucile, semintele, legumele verzi, ouale si pestele. 
Stai departe de: alcool - afecteaza echilibrul hormonal. Are si efect deshidratant, iar pierderea de apa din organism face mucusul cervixului sa fie prea gros. 
 
Ovulatie
Pe masura ce te apropii de ovulatie, organismul tau are nevoie de multe vitamine B si alti nutrienti care sa ajute eliberarea oului si sa sustina implantarea. Blakeway spune ca “zincul poate ajuta la diviziunea celulara si productia de progesteron, iar vitamina C se gaseste in cantitati mari in folicul dupa ce oul este eliberat. “
Esentiali in aceasta faza sunt si acizii grasi esentiali. Cea mai buna sursa este reprezentata de omega 3 din peste si din suplimentele de peste. Acesti acizi sunt cunoscuti pentru marirea fluxului de sange catre uter si pentru sprijinirea foliculului sa elibereze oul. 
 
Mananca din plin: legume verzi, cereale integrale, legume, peste, carne si bea multa apa. Apa are un rol crucial in transportul hormonilor si in dezvoltarea foliculilor. Ajuta si la subtierea mucusului, ceea ce permite spermatozoizilor sa isi atinga mai usor scopul. 
Stai departe de: alimente acide cum ar fi cafeaua, alcoolul, carnea si produsele procesate care pot face mucusul cervical ostil pentru sperma. 
 
Faza luteala
Acum este momentul sa consumi alimente cu nutrienti care incurajeaza cresterea celulara. Beta-carotenul, care este gasit in mod uzual in legumele verzi dar si in alimentele galbene sau portocalii (morcov, cartof dulce etc) tine hormonii sub control si previne pierderile timpurii de sarcina. Corpul luteal, cel care produce progesteronul necesar unei sarcini, este intesat de acest nutrient valoros. 
Un aliment care merita intreaga ta atentie in timpul acestei faze este ananasul. In plus fata de betacaroten, ananasul contine bromelina, care s-a dovedit ca sprijina in mod discret implantarea prin proprietatile sale anti-inflamatoare. Expertii nu recomanda aportul de bromelina din suplimente alimentare deoarece doza ar putea fi prea mare si efectul contrar. 
 
Mananca din plin: mancaruri calde cum ar fi supele si tocanele. Faza luteala are nevoie de temperaturi mai mari pentru a putea mentine sarcina. 
Stai departe de: mancaruri reci, in special de inghetata si iaurturi. 
 
 
 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
  • edward

    Asa mi a spus preotul in ziua in care mi a ingropat copilul.Copilul meu ar fi avut 15 ani!!! Nu stiu daca vreodata cineva ar putea sa vindece rana profunda,deschisa inca ,pe care Bogdan a lasat o in inima mea.Un an intreg adormeam seara cu gandul ca dimineata nu ma voi mai trezi si asta pentru ca ,in fiecare sear il visam. Viata mea se desfasura noaptea,nu ziua.Stiti,in momentul in care a plecat,daca cineva mi ar fi smuls pe viu ,inima din piept,nu m ar fi durut mai tare decat perdera copilului meu.Aceasta pierdere venea dupa o suferinta de 2 luni in spitalul LUIS TURCANU din Timisoara.Mamelor care nu si au purtat copiii in brate,dar si celor care au avut fericirea sa isi stranga ingerasii la piept,le pot spune doar atat,ingerasul vostru vegheaza asupra voastra de sus ,acolo unde sunt convinsa ca sta si se roaga,ca suferinta voastra sa fie mai usoara,apoi stim cu totii ca intr o zi ne vom intilni,despartirea este doar vremelnica.Eu mi am tinut copilul in brate 1 an si 2 luni.atat de putin,dar va spun sincer ca in visele mele l am vazut crescand si bucurandu se de familia noastra alaturi de ceilalti doi frati ai lui si sunt convinsa ca atunci cand Dumnezeu ne incearca uneori cu cate un necaz el,Bogdan se roaga ca necazul sa fie mai suportabil.AVETI UN INGER IN CER,toate mamele care au pierdut ingerasi au un motiv in plus sa isi ridice privirea spre cer si sa si usureze suferinta ,privind cu ochii mintii la ingerasii lor.

Trimite un comentariu
Sunt tătic necenzurat
Abonează-te la newsletter

Caloria.ro
..

Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!