Sari la conținut

Minimizeaza stresul daca vrei sa ai un copil

Iata șapte moduri de prin care poti scapa de stres atunci cand te pregatesti sa concepi un copil.

Esti nelinistita? Este normal sa te simti asa: trebuie sa treci prin furcile caudine ale traiului modern, dar in acelasi timp vrei si sa iti pastrezi linistea interioara in asteptarea viitorului bebelus. Starea aceasta de stres pune insa inca o piedica in calea obtinerii unei sarcini. Stresul poate intarzia ovulatia si creste frecventa contractiilor uterine care impiedica un ovul fertilizat sa se ataseze de uter. De aceea este imperativ sa apelezi la cateva metode de ameliorare a stresului:

 

  1. Respira. Nu e nimic mai bun decât respirația pentru a calma nervii incordati (invata de la cei care practica yoga). Incearca să realizezi serii de cate trei respiratii adanci, linistite, inspirand prin nas si expirand pe gura.  Lasa capul să se ridice odata cu fiecare inhalatie si sa cada in piept odata cu expiratia (pentru a intinde muschii gatului).

 

  1. Stai dreapta si bine infipta pe picioarele tale. Cand lucrurile scapa de sub control este dificil sa te simti puternica si ai impresia ca toate se invart haotic in jurul tau. Departeaza picioarele, indreapta spatele si imagineaza-ti puterea si energia ta curgand in pamant prin talpi si revenind cu forta inapoi.

 

  1. Mergi intr-un loc special. Viseaza timp de cateva minute pe zi la un loc care te face sa te simti calma si in siguranta. Inchide ochii si vizualizeaza acest loc: pe o plaja, o padure linistita sau in varful unui munte. Stai mental cat mai mult timp acolo, simte mirosurile care te inconjoara si relaxeaza-te.

 

  1. Maseaza-te ca sa dispara stresul. Nu iti place cand mergi la coafor si ti se maseaza usor pielea capului? Poti face acest lucru si acasa, singura. Maseaza pielea capului cu miscari circulare cu varful degetelor si apoi apleaca-te si scutura-ti parul catre podea.  Cei care practica yoga spun ca este benefic pentru stimularea activitatii creierului.

 

  1. Foloseste aromaterapia. Lavanda este cunoscuta pentru efectele sale relaxante. Maseaza-ti mainile si bratele cu cateva picaturi de ulei esential de lavanda. Efectele sunt imediate. Poti folosi si un difuzor de aromaterapie pentru a inmiresma camera. Incearca mai multe esente si vezi care ti se potriveste cel mai bine.

 

  1. Inchide aparatele electronice. Suntem inconjurati de comunicare permanenta prin intermediul televizoarelor, telefoanelor si calculatoarelor. Inchide-ti telefonul, televizorul si calculatorul si reinvata ce inseamna sa „auzi” linistea.

 

  1. Intinde-te. Te simti incordata si intepenita? Incearca sa respiri adanc si sa ridici bratele deasupra. Tine-ti incheietura dreapta cu mana stanga. Pe masura ce expiri, apleaca-te la stanga. Stai asa 15 secunde. Inhaleaza si revin-o la pozitia verticala. Acum schimba mainile si apleaca-te catre dreapta. Apoi roteste-ti umerii printr-o miscare circulara si misca-ti capul de la stanga la dreapta.
Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!