Sari la conținut

Viata dinainte de sarcina si bebe din burtica

Nu doar genetica, ceea ce mananci si vitaminele pe care le iei in sarcina au efect asupra fatului din burtica, ci si cum ai trait inainte sa ramai gravida.

 

Ceea ce vei face in sarcina este o mare parte din arsenalul de masuri luate in beneficiul bebelusului pe care-l vei purta. Dar nu este totul. Exista cateva lucruri pe care le poti face timp de ani inainte de a ramane gravida, lucruri care iti pot asigura o sarcina si nastere usoare si un bebelus sanatos si cooperant. De fapt, nici macar nu trebuie sa-ti fi trecut prin cap vreun gand de facut copii ca sa faci lucrurile acestea, pentru ca este vorba de sfaturi de bun-simt pentru o viata sanatoasa.

Dieta dinainte de sarcina

  • In primul rand, o dieta sanatoasa iti asigura o greutate normala atunci cand intri in sarcina. Asta poate scoate din calcul complicatii precum preeclampsie, diabet gestational si nastere prematura provocata de acesta, precum si riscul ca bebelusul sa devina obez sau sa aiba diabet. De asemenea, studii recente au aratat ca exista o legatura intre greutatea mamei inainte de sarcina si riscul de astm cu care se confrunta copilul.
     
  • Apoi, s-a constatat ca bebelusii nascuti de femeile cu o dieta diversificata sunt mult mai putin mofturosi la mancare. Nu-mi spune ca te apuci asa, obligat-fortat, sa mananci de toate tocmai in sarcina, cand poftele te trag doar in unele directii gastronomice. De obicei, o femeie care are o dieta diversificata in sarcina a cam avut-o toata viata sau de ani buni incoace.
     
  • Si, nu in cele din urma, carentele nutritionale ale mamei la momentul conceptiei pot modifica genele bebelusului pe viata, spune un studiu facut la Scoala de Igiena si Medicina Tropicala din Londra, ale carui rezultate au fost date publicitatii in primavara acestui an. De fapt, este vorba despre activarea sau „adormirea” unor gene in stadiile timpurii ale dezvoltarii embrionare. (Alte studii au scos la iveala ca schimbari asemanatoare in comportamentul genelor au fost asociate cu risc crescut de dezvoltare a anumitor boli, precum diabet, boli mintale sau autism.) Mai socant este faptul ca, in cazul tuturor femeilor incluse in studiul privind carentele nutritionale, nivelurile de vitamine se incadrau in parametri normali, adica, la o analiza de sange de rutina, medicul ti-ar fi spus ca rezultatele sunt in regula.

 

Miscarea dinainte de sarcina

  • In primul rand, te inveti cu miscarea in sine. Odata ce ti-a intrat microbul in sange, nu te va parasi in sarcina, ca e unul din microbii aia buni. Si este ideal pentru o gravida sa faca miscare.
     
  • Apoi, te pui in forma si iti faci suflu. Dupa cum ai vazut mai sus, este de dorit sa ai o greutate normala in momentul conceptiei. Plus ca, fiind antrenata dinainte de sarcina, nu-ti va fi greu sa faci exercitii si cu burta mare, sa mentii o postura corecta – evitand, astfel durerile de spate, si sa ai un travaliu mult mai scurt si o nastere naturala mult mai usoara decat o persoana sedentara.
     
  • Prin sport, reduci si din nivelul de stres din organism, ceea ce te ajuta enorm sa ramai insarcinata, dar si sa ai o sarcina usoara si un bebelus linistit, cu care poti usor relationa.

 

Viata ordonata dinainte de sarcina

  • O femeie care a renuntat de ceva timp la fumat, consum (frecvent si masiv) de alcool si un ritm sustinut de nopti albe va avea o sarcina mult mai sanatoasa decat una care s-a oprit brusc din asta in momentul cand a aflat ca este gravida. Si asta pentru ca efectele acestor vicii raman in organism catva timp dupa renuntare.
     
  • Aceasta este o parere strict personala si n-am gasit niciun studiu care sa-mi sustina convingerea, insa cred ca un program de masa la ore fixe in sarcina va modela ca atare comportamentul alimentar al bebelusului dupa nastere. Dupa cum a primit, prin intermediul cordonului ombilical, substante nutritive la anumite momente ale zilei (trei mese pe zi si doua gustari, mereu la aceleasi ore), asa cred ca va cere si dupa nastere. (Nu ma bazez decat pe exemplul personal si acesta destul de pus la indoiala, dat fiind ca nu am alaptat.) Totusi, cred cu tarie ca aceasta disciplina alimentara se va transmite si bebelusului. Bineinteles, nu te-apuci de disciplina in sarcina, este un mod de a trai pe care ti-l insusesti cu mult timp inainte de asta.

 

Sursa foto articol: womenshealthmag.com

 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!