Sari la conținut

Ridicarea de greutati in sarcina. Recomandari si contraindicatii

Tinerele mamici in devenire se intreaba ce greutate este permisa sa ridice in sarcina si ce complicatii pot aparea daca ridica o greutate prea mare.

Printre sfaturile pe care le primesti de la mame, matusi, prietene si alte persoane de sex feminin atunci cand anunti ca esti insarcinata, se numara si clasicul „ai grija sa nu cari nimic”. Acest „nimic” este luat ad literam de multe femei care nu isi vor mai cara intreaga sarcina decat poseta. Orice sacosa de la cumparaturi va fi pasata sotului, la fel ca si sarcina mutarii diferitelor obiecte prin casa.

 

Dar cat de mult adevar este in sfatul de mai sus?

Ca sa punem punctul pe i inca de la inceput, trebuie sa stii ca este in regula sa ridici greutati de pana in 10 kg daca le ridici corect. Deci poti cara fara nici o problema plasele de cumparaturi de la masina.

Daca la inceput nu vei avea nici o problema cu ridicarea greutatilor, pe masura ce sarcina progreseaza, vor aparea cateva probleme date de modificarile fiziologice din corpul tau.

Cand esti insarcinata ligamentele se relaxeaza si incheieturile devin mai putin stabile, ceea ce te poate face mai vulnerabila la accidentari. Articulatiile slabite si faptul ca ti se schimba centrul de greutate pe masura ce iti creste burta iti vor schimba echilibrul si va trebui sa fii mult mai atenta cand ridici ceva. Presiunea va fi exercitata direct pe partea de jos a spatelui cand vei ridica ceva si vei fi mai expusa la intinderi.

Faptul ca ti se va schimba centrul de gravitatie te va face sa fii mai expusa cazaturilor, deci ai grija cum te misti in trimestrul doi si trei. Fa pasi mici si ai grija sa pui piciorul bine pe pamant. Cazatura nu va fi atat de grava pentru tine cat pentru copil, mai ales daca o sa cazi pe burta care te trage in fata.

Exista studii care arata ca ridicarea frecventa de obiecte grele poate creste usor riscul de avort spontan sau de nastere a unui bebelus subponderal. Concentreaza-te aici pe cuvintele „ridicarea frecventa” si „usor”...

Citeste si de ce te doare spatele in timpul sarcinii.

Daca nu te apuci sa ridici zilnic plase de 15-20 kg, nu vei avea probleme. Este important insa sa urmezi pasii de mai jos ca sa ridici in siguranta greutatile:

  • Indoaie genunchii
  • Tine spatele drept
  • Foloseste picioarele mai mult decat muschii spatelui
  • Tine greutatea aproape de corp
  • Ai grija sa nu iti rasucesti trunchiul

Daca simti ca faci o intindere, nu incerca sa mai ridici greutatea respectiva.

Greutatea de 10 kg este doar o limita orientativa pentru majoritatea femeilor. Cele obisnuite sa se antreneze cu greutati pentru a-si mentine forma fizica vor putea ridica mai mult. Nu este bine insa sa exagerezi cu greutatile, mai bine reduci din programul de antrenament cu greutati si suplimentezi cu un alt tip de pregatire fizica. 

   

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter
    Life.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!

    Evenimente Bucureşti