Sari la conținut

Microbii sunt prietenii mei (Dialog intre mamici)

Citesc cu mare palacere cateva bloguri ale unor mamici istete, pricepute, deschise la nou, practice si nu in ultimul rand frumoase. Urmaresc si paginile lor de Facebook si o fac cu mare placere pentru ca sunt pline de bucurie si bunatate. Asa am descoperit un lung sir de opinii plecate de la un comentariu, nu foarte inspirat, care le indemna pe mame sa spele, sa dezinfecteze, sa sterlizeze si sa curete cu insistenta toate jucariile copilului, pentru ca, nu-i asa, copilul baga totul in gura, iar microbii rai pandesc in fiecare coltisor.

Bogdana a pus prima punctul pe i in urma comentariului neinspirat care le indemna pe mamele "nepricepute" sa stearga jucariile din plastic cu servetele dezinfectante umede sau, si mai bine, spalate in masina de spalat vase.

Imunitatea copilului

Bogdana: "Deci mai bine sa bage copilul in el niste chimicale din servetele. Sau cum o fi sa bagam ratusca de plastic la masina de spalat vase?"

Raluca: "Da! Sa-i dam copilului putin clor, putin triclosan...."

Andi: "Pai cine are ratusca de plastic stie ca se umple cu apa pe la gaurica... Se umple si cu niste soda din pastila de spalat vase si este perfect curata si numai buna pentru gurita lui bebe"

Alexandra: "Pot sa ma bag si eu in discutie (nu am copii, inca): ce parere aveti despre toata gama de chestii care promit ca ucid 99,99(9)% din bacterii/microbi, etc? Personal am senzatia ca nu facem altceva decat sa pregatim niste super-microbi rezistenti la orice solutie desinfectanta care nu vor mai putea fi starpiti in veci".

Subsriem la idee. Adica cum vine asta sa ucizi 99.99% din microbii cunoscuti? Cu cei necunoscuti ce facem? In plus microbii sunt prietenii nostri pentru ca sunt calea cea mai buna prin care copilul isi dezvolta imunitatea naturala. Recent scriam despre faptul ca saliva parintilor functioneaza ca un vaccin natural si ca statistic copilul care nu traieste in farmacie si intr-un mediu artifical steril nu face astm, iar riscul eczemelor si al alergiilor este foarte redus.

Catelul familiei, sanatos pentru copil

Andi: "Eu am lasat cei 99.9% microbi sa participe la activitatile zilnice. Si pana acum nu ne-am impiedicat de ei nicicum. Adica, spal bebelusa pe maini inainte sa manance ceva, mai ales daca a umblat pe jos pe afara, bag la masina jucariile din material textil care au cazut pe jos pe afara si sunt murdare sau care au luat contact cu saliva copiilor din parc. Dar in afara de asta, nu ma reped sa fierb si sa sterg tot ce misca si ne-a fost foarte bine pana acum (avem 13 luni). Din punctul meu de vedere microbii sunt prietenii nostri!"

Gabi: "Eu ma declar mama inconstienta! Ai mei au supravietuit si nu am sterlizat niciodata nimic. Nu am folosit biberoane pentru ca am stat cu ei la san pana la sase luni, apoi le-am pus in fata canita cu apa. Continuam alaptatul si o sa o facem pana la 2 ani. In rest si pentru noi, microbii sunt prieteni!"

Iulia: "Exageram si este o nebunie. Eu vad ca acei copilasi care se tarasc prin parcuri si degusta toate pietrele si alte celea, nu doar ca supravietuiesc dar nu prea au stiinta d ece sunt acelea antibiotice, sunt sanatosi si fericiti!"

Cristina: "Copilul are nevoie de anticorpi si anticorpi nu apar daca nu avem macar unu-doi microbi acolo.... Macar de samanta! Mai trebuie sa spun ca o curatenie excesiva este semnului unei crize".

Gabriela: "Asta cu <ucideti microbii!> este o mare prostie! Cate mere, prune si caise cu tarana am mancat eu la tara... nu sunt microbi pe lumea asta! Si copilul mei la fel si nu am avut decat simple raceli si un pojar amarat. Nu am luat nici macar o lingurita de antibiotic si avem 3 ani! Si nu ucidem microbii! Ne spalam pe mani cu apa si sapun si traim intr-un mediu normal!"

Saliva parintilor, un fel de vaccin pentru copil

Luminita: "Sunt mame si mame! Cunosc o mama care s-a uitat stramb dupa ce a baut copilul meu apa din aceeasi sticla din care bausem si eu. Aceeasi mama nu-si alaptase copiii si habar n-avea probabil de povestea cu anticorpii! Nu mi-am permis s-o judec. Cred ca politica este: ucideti microbii si cumparat antibiotice!"

Cateva concluzii:

- este important ca micutul sa fie aparat de agresiunea si riscul pe care il presupun agentii din mediu, dar cu masura si fara exagerari.
- servetelele umede nu sunt pentru curataul jucariilor.
- contactul cu factorii patogeni din mediu, cu alergenii si microbii este cea mai simpla cale prin care copilul isi dezvolta imunitatea
- spala-te pe maini si spala copilul pa manie, dar apa si sapunul normal (nu cel antibacterian), sunt suficiente.

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
  • anette

asta cu imunizarea prin expunere la diversi microbi e cam poveste. stiti , boli grave ca hepatita b se pot lua si pe cale digestiva. sunt studii pe tema asta. cum o multime de romani sunt infectati cu virus b , expunerea copiilor la asa ceva (folosind aceleasi pahare , tacamuri) nu e un lucru de recomandat.
    catelul familiei o fi el sanatos pt copil dar parazitozele pe care le transporta - nu sunt.

Trimite un comentariu
Sunt tătic necenzurat
Abonează-te la newsletter

adevarul.ro

click.ro
..

Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!