Sari la conținut

Top 5 cele mai rele alimente pentru bebeluşi

Dacă bebeluşul tău a împlinit 6 luni, îi poţi introduce în alimentaţie o multitudine de alimente care să îl ajute să crească frumos şi sănătos. A-i oferi copilului o dietă echilibrată înseamnă a-l ajuta să primească vitaminele şi nutrienţii necesari unei creşteri armonioase. Iar dacă fructele, legumele, cerealele şi cărniţa se numără printre mâncărurile sănătoase recomandate pentru bebeluşi, există anumite alimente care trebuie evitate şi introduse cât mai târziu în alimentaţia copilului (sau chiar niciodată, deşi este practic imposibil).

Chipsuri şi biscuiţi săraţi

A-i oferi copilului chipsuri şi biscuiţi săraţi, pentru a-l sătura mai rapid şi mai uşor, înseamnă a-l priva de alimentele sănătoase care să îi ofere nutrienţii necesari. Ca multe alte alimente procesate, chipsurile şi biscuiţii săraţi conţin foarte multă sare, iar până la vârsta de un an copilul nu are voie să primească sare decât din laptele matern şi din formulă. Ficatul copilului nu poate face faţă unei cantităţi suplimentare de sare, deci orice aţi pregăti pentru cel mic, nu adăugaţi sare, chiar dacă vi se pare că are nevoie de gust; copilul nu are încă gustul format, deci nu simte nevoia să mănânce dulce sau sărat, asemenea nouă.

► Citeşte şi Sarea şi bebeluşul. Câtă sare poate să consume un bebeluş, în funcţie de vârsta pe care o are

Alimente procesate pentru copii sau pentru adulţi

Alimentele procesate conţin adesea un o cantitate ridicată de zahăr şi de sare. Iar dacă despre sare am menţionat de ce este interzis, trebuie să detaliem efectele dăunătoare ale zahărului asupra corpului (sursa):
•    Pune presiune pe ficat
•    Crește colesterolul rău și gliceridele
•    Poate contribui la rezistența la leptina (de aici creșterea în greutate, poftele, probleme cu somnul etc)
•    Creează dependență de zahăr în creier
•    Nu ne satură, ba mai mult ne încurajează să mâncăm mai mult!
•    Contribuie la scăderea capacității de concentrare
•    Contribuie la formarea cariilor dentare și afectează smalțul dinților.

Deci, fără alimente procesate pentru bebeluş!

Ciocolata

Deși o ciocolată de calitate conține nutrienți benefici, consumul acesteia nu este recomandat copiilor cu vârsta de până la 3 ani. Pediatrii și nutriționiștii sunt de părere că sistemul digestiv încă sensibil al copilului mic nu poate digera produsele din ciocolată. Mai mult, la copilul de până la 3 ani, ficatul și pancreasul nu sunt pe deplin formate pentru a funcționa la capacitatea maximă, iar grăsimea conținută de ciocolată poate reprezenta o sarcină prea greu de digerat pentru cele două organe.

De asemenea, un alt motiv pentru care ciocolata nu este recomandată la vârste fragede este dat de probabilitatea apariției unei alergii alimentare.
În plus, ciocolata conţine teobromină, compus similar cafeinei, care suprastimulează copilul, în condițiile în care sistemul său nervos este încă mai sensibil decât în cazul unui adult.  Nu trebuie stimulată nici activitatea cardiaca a copilului mic, cu atât mai mult cu cât creierul copiilor sub 3 ani nu este la fel de solicitat ca, spre exemplu, cel al elevilor cărora chiar le este recomandat să consume cantități mici de ciocolată.

Să nu uităm că un conţinut ridicat de ciocolată poate fi unul dintre factorii declanşatori ai obezităţii şi ai apariţiei cariilor!

Sucuri acidulate

Bebeluşul nu are voie sub nicio formă să consume băuturi acidulate! Aciditatea dăunează dinţişorilor pe cale să apară, zahărul din ele este dăunător din motivele mai sus menţionate, iar burtica bebeluşului se umple rapid, făcând să dispară rapid nevoia de a consuma alte alimente sănătoase – ca să nu mai vorbim despre faptul că nici un ingredient din compoziţia sucurilor nu aduce beneficii organismului, ci dimpotrivă!

“Aciditatea acestor tipuri de băuturi este de ph 2,5, așa că poate să afecteze sistemul digestiv. Acidul din băutură poate să distrugă și smalțul dinților, care este de neînlocuit, dar poate duce și la apariția pietrelor la rinichi și osteoporoză, din cauza faptului că organismul vrea să suplinească acel calciul erodat de acid și îl așează acolo unde nu trebuie și nu este nevoie de el, făcând mai mult rău. În cazul copiilor toate aceste riscuri cresc.”(sursa)

Sucuri de fructe

Da, ştim, aparent am spune că sucurile de fructe sunt chiar recomandate bebeluşilor, dar nu este deloc aşa! Academia Americană de

Pediatrie recomandă ca bebeluşii să nu bea deloc suc de fructe şi setează porţii limitate stricte pentru copii: după 12 luni, maximum 100 ml pe zi de suc natural 100 %, însoţit de prânzuri sau gustări. specialiştii avertizează că sucurile de fructe sunt foarte bogate în zahăr (zahar natural, da), iar acesta se traduce prin calorii în exces şi prin creştere în greutate, mai ales în cazul copiilor. Iar pe de altă parte, se poate traduce şi prin pierdere în greutate, pentru că sucul în exces se luptă cu senzaţia de foame şi copilul poate refuza consumul altor alimente.

Mai mult decât atât, sucul în exces poate favoriza apariţia cariilor, a diareii, a balonării şi a durerilor de burtică. Iar din punct de vedere nutriţional, sucurile de fructe sunt sărace în fibra care se găseşte în fructul întreg: „sucul de fructe nu oferă beneficii nutriţionale la fel de mari ca acelea oferite de fructele întregi, şi nu au niciun rol în dietele sănătoase şi echilibrate care ar trebui oferite copiilor”, spun specialiştii. (sursa)

Sursa foto: Pexels

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!