Sari la conținut

Cum arată o sarcină monofetală, comparativ cu una gemelară. Povestea emoţionantă a femeii care s-a luptat ani buni să poată deveni mamă

Inapoi Inainte

Articole relationate
3 lucruri pe care le faci și care destramă încrederea în sine a copilului preșcolar

3 lucruri pe care le faci și care destramă încrederea în sine a copilului preșcolar

În anii de grădiniță se formează primele reprezentări solide ale copilului despre sine: cât poate, cât valorează, dacă merită să fie ascultat, dacă vocea lui contează. În această etapă, dezvoltarea imaginii de sine nu depinde de mari discursuri motivaționale, ci de micro-interacțiuni zilnice. Unele dintre ele par inofensive, dar au efect de eroziune lentă asupra autoreprezentării. Psihologia dezvoltării vorbește des despre „internalizări timpurii”: copilul nu înregistrează doar mesajul, ci îl transformă în concluzie despre el.

Noiembrie–decembrie: lunile în care infecțiile urinare la gravide ating vârful – cauze, forme și tratament

Noiembrie–decembrie: lunile în care infecțiile urinare la gravide ating vârful – cauze, forme și tratament

Sfârșitul toamnei și începutul iernii aduc o creștere constantă a infecțiilor urinare în rândul gravidelor. Fenomenul este documentat în clinici și maternități, iar explicația nu ține de mitul „frigului care îmbolnăvește”, ci de o combinație clară de factori: modificările mecanice din sarcină, consumul redus de lichide, circulația urinei încetinită și expunerea frecventă la viroze. Toate acestea creează condiții ideale pentru proliferarea bacteriilor, în special E. coli.

Cum învață copiii din școala primară să citească: mecanisme, ritmuri diferite, erori frecvent interpretate greșit

Cum învață copiii din școala primară să citească: mecanisme, ritmuri diferite, erori frecvent interpretate greșit

Învățarea cititului nu este un „talent”, ci un proces neurocognitiv complex care combină recunoașterea vizuală, analiza fonologică, memoria de lucru și automatizarea motor-verbală. În clasele primare, diferențele dintre copii nu reflectă inteligența, ci maturizarea funcțiilor de procesare și expunerea corectă la limbaj. De aceea, unii citesc fluent la începutul clasei I, iar alții abia în clasa a II-a ajung să lege propoziții. Ritmul este normal în ambele situații.

Sunt tătic necenzurat
Abonează-te la newsletter

Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!


ego.ro

caloria.ro

zooland.ro