Dana Rogoz și soțul ei, Radu Dragomir, au împlinit 20 de ani de relație. Ce bilanț au făcut
Reziliența socială la grădiniță: cum se formează, de fapt, capacitatea copilului de a negocia, a refuza și a împărți
Reziliența socială la vârsta de grădiniță nu apare din „lecții despre bunătate”, ci din contact repetat cu situații reale în care copilul trebuie să se poziționeze: să ia decizii, să gestioneze refuzuri, să tolereze frustrarea și să citească reacțiile celorlalți. Nu există „formule rapide”, ci doar maturizare treptată a limbajului, a controlului emoțional și a capacității de a anticipa consecințe.
Teme la clasa 0: ce e normal să poată copilul și ce este prea mult
Clasa 0 nu este o etapă de performanță, ci una de acomodare. Copilul intră într-un ritm nou, învață reguli, își dezvoltă motricitatea și capacitatea de a sta într-o activitate scurtă fără să se destabilizeze. Temele există în unele școli, dar rolul lor trebuie să fie minim. Când adulții transformă clasa 0 într-o mini-clasă I, copilul cedează rapid: devine iritat, respinge școala, își pierde interesul.
Da, e sănătos să ne certăm în fața copilului! La ce să fim, însă, atenți
Mulți părinți pornesc de la premisa că orice conflict trebuie ascuns de copil. Intenția e bună, dar efectul e invers: dacă un copil nu vede niciodată un dezacord real între părinți, el nu învață ce este un conflict normal, ce înseamnă o diferență de opinie, cum se reglează emoțiile și cum se ajunge înapoi la echilibru. Trăiește într-o aparentă armonie care nu îl pregătește pentru lume.








