Sari la conținut

Alimentatia in primele zile dupa nastere

Nastera este un proces epuizant pentru organismul matern, fie care este vorba despre o nastere naturala, fie ca este vorba despre cezariana. In aceste conditii este esentiala alimentatia mamei dupa nastere, in primele zile, pentru ca alimentata este baza pentru energia materna, pentru nutrientii necesari recuperarii, dar si pentru producerea si sustinerea secretiei lactate. In plus alimentatia corecta poate ajuta si preveni unele din neplacerile imediata care apar dupa nastere.

Dupa nastere trebuie tinut cont de faptul ca desi copilul nu mai este fizic legat de organismul mamei, acesta continua sa fie dependent de ceea ce organismul matern produce - laptele matern. Elementele care se gasesc in laptele matern sunt produse de celulele glandei mamare si depind intr-o oarecare masura de ceea ce a mancat mama. Desi in primele doua zile dupa nastere secretia lactata este in foarte mica masura influentata de ceea ce a mancat mama, "meniul matern" se gaseste intr-un fel sau altul in laptele mamei.

In al doilea rand dupa nastere, in primele zile, mama trebuie sa tina cont de faptul ca una din cele mai mari probleme o reprezinta constipatia. Pentru femeile care au suferit o operatie de cezariana se intampla aproape in 100% din cazuri. In cazul femeilor care au nascut natural si care au suferit epiziotomie constipatia este o mica nenorocire.

In al treila rand, dupa nastera normala, dar uneori si dupa cezariana, dupa cateva ore de somn foamea atinge un nivel paroxistic, iar tot ce-si poate dori mama este o portie uriasa de cartofi prajiti, carne bine rumenita si o bucata mare de tort de ciocoalata cu multa frisca. Este efectul unul nivel prabusit de glucoza, este reactia stresului si a emotiilor din timpul sarcinii si daca mama nu are probleme isi poate satisface - cu o oarecare chibzuinta, acesta pofte.

Revenind la reguli si la ceea ce este bine ca mama, dupa nastere sa manance, iata care sunt alimentele interzise: alcool (inclusiv bere), fumatul (alcoolul si nicotina au actiuni toxice asupra copilului), ciocolata, crabi, raci, scrumbii, icre, cafea concentrata, cepa si usturoi, smantana, condimenteiuti si sosuri picante, alimente marinate.

Trebuie limitat consumul de produse care contin cantitati insemnate de coloranti si conservanti artificiali (sucuri carbogazoase, produse de patiserie, maioneza, afumaturi, conserve, fasole, varza, struguri, castravete, ridichi (pot duce la o balonare intensa), carne grasa, prajeli.

Care sunt alimentele recomandate: produse lactate dulci si acide, chefir, iaurt fara adaos de fructe - dar pana la 600-800 ml pe zi, lapte - 200 ml pe zi (adaugat in mancaruri - piure, terci etc.), branza de vaci si cascaval degresat, carne slaba de vita, porc, pasare, unt, ulei vegetal, paine (cu tarate), legume si fructe (mere si pere coapte, sfecla si morcovi fierti, cartofi, telina, dovlecei), ceai de ierburi din sovarv, menta, cimbrisor (aceste ierburi stimuleaza lactatia), compoturi, sucuri naturale si multa apa.

Deshidratatea ca urmare a pierderii de fluide este una din probleme dupa nastere, dar aportul de lichide nu trebuie sa depaseasca 1,5 litri pe zi pentru a nu incarca prea mult sanii.

Consuma supe creme, piureuri de legume, fructe care sustin digestia si tranzitul intestinal (cel mai bine mere si suc de portocala cu pulpa), carne la gratar, legume verzi. 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!