Sari la conținut

Crampele musculare in sarcina

Incepand cu trimestrul doi al sarcinii si pana la sfarsitul ei este posibil sa te confrunti cu crampe musculare. Acestea se manifesta ca dureri ascutite si sunt contractii involuntare ale muschilor.

Din pacate ele se manifesta mai ales noaptea, din aceasta cauza este bine daca ai crampe musculare sa iei cateva masuri inainte de culcare:

  • Fa un dus cald, pentru a da ocazia muschilor sa se relaxeze
  • Dormi lateral, in pozitie fetala, acest lucru ajuta la circulatia sangelui

 

De facut zilnic

Este posibil ca aparitia crampelor sa indice o lipsa de vitamine si minerale in organism. Este vorba mai ales de o deficienta de potasiu. Poti include in dieta ta o cantitate mai mare de banane, cartofi, prune. Si calciul este important, asa ca adauga patrunjel, cereale, alune, susan. Si citricele ajuta.

Asigura-te ca bei multe lichide in fiecare zi - cate 6 / 8 pahare. Organismul are nevoie de ele pentru a asimila mai bine mineralele si vitaminele.

Nu purta incaltaminte cu toc, pentru a solicita muschii inutil.

Poarta ciorapi compresivi. Acestia sunt ciorapi medicinali care ajuta la imbunatatirea circulatiei. Sunt utili si in prevenirea picioarelor umflate sau a varicelor. 

Miscarea este importanta. Nu lasa sa treaca o zi fara o plimbare de o jumatate de ora. 

Si exercitiile de stretching special pentru muschii picioarelor te pot ajuta. Sunt usoare si le poti face acasa fara dificultate. Nu ai nevoie decat de un perete

 

 

Cum reduci durerea daca ai crampe

  • Tii picioarele intinse si incerci sa inclini varful lor inspre genunchi
  • Te ridici in picioare si lasi toata greutatea corpului pe piciorul care are crampe
  • Scuturi energic piciorul, te plimbi. Masezi usor zona respectiva
Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!