Sari la conținut

Esti insarcinata? Stii ce trebuie sa mananci?

Sarcina este perioada in care grija pentru ceea ce mananci trebuie sa fie una din prioritatile tale. Este esential sa mananci cat mai variat si sa incluzi in meniu alimente nutritive. Numarul de calorii nu trebuie sa creasca prea mult, un plus de 300 de calorii, este maximum de care ai nevoie si asta doar in trimestrul trei de sarcina. Sarcina nu trebuie perceputa de catre gravide ca pe o perioada anume in care pot consuma orice le face pofta.

Este permis ca din cand in cand sa se consume portii mici cu mancaruri care-ti fac pofta. Esential este sa consumi alimente naturale, proaspete, lipsite de aditivi si chimicale, pe cat posibil. Dieta sanatoasa poate sa duca la cresterea starii de bine si a ta si a viitorului tau copil, in timp ce obiceiurile nesanatoase cresc riscul pentru sanatatea ta.

Dieta trebie sa contina proteine (provenite din peste, pui, lapte, branza, oua) , dar si alimente care sa-ti asigure un aport crescut de acid folic si vitamina B12 si D. O sursa de minerale si vitamine, dar si de proteine de calitate este carnea rosie, carne slaba (pestele si carnea de pasare). Ai nevoie de un aport suplimentar de calciu, fier si zinc, toate fundamentale pentru o sarcina santoasa. 

Citeste si:
Conopida si broccoli, legumele viitoarelor mamici
Acidul folic, fundamental pentru o sarcina sanatoasa


Ai nevoie de grasimi saturate care sunt fundamentale pentru sintetizarea hormonilor care controleaza si sustin sarcina. Toate acestea inseamna lactate, carne, fructe si legume.

Fasole, broccoli si fructe de padure

Fasolea, lintea, mazarea si soia, contin fier, fibre, proteine, calciu si zinc. Fasolea este unul din alimentele de baza in dieta unei gravide, am putea spune ca este un pritene care nu te lasa la greu.  Aportul de fibre face dificultatile legate de tranzitul intestinal, o amintire. Fructele de padure ii asigura organismului o doza mare de vitamina C, potasiu, fibre si acid folic. Proaspete sau congelate fructele de padure sunt mai mult decat necesare,

Omega 3

Acizii grasi omega 3 sunt recomandati oricarei persoane care tine la sanatatea ei, aceste grasimi iti mentin inima sanatoasa si scad riscurile de dezvoltare a afectiunilor cardiovasculare. Studiile arata ca acizii grasi omega 3 promoveaza dezvoltarea acuitatii vizuale la cei mici. Dieta ta ar trebui sa includa si: somon, oua, seminte de in, nuci si alune, toate alimente bogate in omega 3.

Stafide si salata

O mana de stafide este cea mai buna gustare. In 30 de grame de stafide sunt doua grame de fibre,  patru procente din doza zilnica de fier si un gram de proteine. Tine in geanta o punguta cu stafide, pentru a-ti potoli si poftele si foamea.

O cale foarte buna care previne acumularea de kilograme inutile, din calorii goale, este sa consumi la fiecare masa o salata. Alege fie salata clasica, fie prepara din legume si sosuri cu lamaie si iaurt tot felul de salate. salatele sunt cea mai gustoasa cale prin care poti include in dieta cele 3-5 portii de legume recomandate zilnic. Adauga in salata: spanac, morcovi, rosii, telina, castravete, dovlecei, stafide, nuci si fulgi de migdale, scrie thatsfit.com.

Sosurile trebnuie sa fie subtiri si fara grasimi inutile sosul ideal inseamna doua lingurite de ulei, o lingura, doua de suc proaspat de lamae, putina sare, piper, praf de usturoi, praf de ardei iute si o lingura, doua de iaurt integral. Nu exista sos mai bun!

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!