Sari la conținut

Pierderea apetitului in timpul sarcinii

Multe femei se tem de cresterea in greutate in timpul sarcinii. Dar uneori ar trebui sa se ingrijoreze exact din celalat motiv: o pierdere in greutate data de disparitia poftei de mancare.

Unele dintre simptomele femeilor resimt lipsa de apetit in timpul sarcinii includ starea generala de rau, senzatia de greata, varsaturile. Altele sunt foarte sensibile la mirosul de mancare si ca atare au senzatie de greata, unele au un gust acru in gura care le face sa nu poata inghiti mai nimic, iar altele tanjesc numai dupa anumite alimente in timp ce pe altele nu le suporta. Modificarile de dispozitie afecteaza, de asemenea, lipsa de interes in produsele alimentare. Din cauza pierderii poftei de mancare, aceste femei pierd de obicei in greutate la inceputul sarcinii.

Mai mult de 50% din femeile gravide sufera de lipsa poftei de mancare si greata in primele trei luni de sarcina. De obicei, aceste simptome incep in jurul saptamanii a sasea de sarcina. Din fericire, pentru multe femei, aceste simptome incep sa dispara in jurul implinirii a trei luni de sarcina.

Cauzele pierderii apetitului

Greturile matinale, varsaturile si pierderea poftei de mancare in timpul primului trimestru sunt simptome comune pentru femeia gravida. Sunt normale la inceputul sarcinii si nu exista nici un motiv sa iti faci griji. Uneori, simptomele se extind dincolo de primul trimestru, dar sunt de obicei temporare. Cu toate acestea, in cazul in care se prelungesc prea mult, pot aparea deshidratarea si deficitul nutritional, caz in care trebuie sa mergi la un consult medical.

Greata

Principalul motiv pentru care iti pierzi apetitul in prima parte a sarcinii este greata. Sentimentul de greata reduce dorinta de a manca. Greata si varsaturile sunt adesea mentionate ca "raul de dimineata" pentru ca apar de obicei in prima parte a zilei, desi unele femei pot continua sa le aiba pe tot parcursul zilei si noptii.

Obstetrica spune ca aceste simptome normale incep, de obicei, in a sasea saptamana de sarcina si trec undeva in saptamana a douasprezecea, dar pentru unele femei pot dura pe parcursul intregii perioade de sarcina. Daca varsaturile sunt severe pot duce la deshidratare, iar daca se prelungesc pot duce la deficiente nutritionale care afecteaza atat mama cat si copilul.

Citeste si despre pierderea in greutate in sarcina.

Modificari hormonale

In timpul sarcinii, corpul se adapteaza la prezenta fatului in uter pentru a sprijini cresterea si dezvoltarea acestia. Progesteronul, un hormon feminin,  provoca ingrosarea mucoasei uterine,  ca sa ii faca o „casuta” cat mai buna copilului. Cu toate acestea, unul dintre efectele secundare ale nivelului crescut de progesteron este incetinirea sistemului digestiv, ceea ce poate duce la o scadere a apetitului.

Constipatie

Multe femei se constipa in timpul sarcinii. Acest lucru poate fi cauzat de cresterea nivelului de progesteron si prin aportul suplimentar de fier recomandat de multi obstetricieni. Daca esti constipata poti avea scaune tari sau dificultati de defecare. Si acest lucru poate duce la pierderea poftei de mancare. Constipatia poate continua si in ultima parte a sarcinii, atunci cand copilul preseaza asupra intestinelor, facand dificile miscarile intestinului. Asta te poate face sa te simti plina, si sa iti inhibe astfel apetitul.

Dezvoltarea copilului

Unele femei isi pierd apetitului in timpul stadiilor avansate ale sarcinii. Pe masura ce copilul creste, uterul apasa pe stomac, si te face sa nu mai resimti senzatia de foame.

Stres

Stresul in orice stadiu al sarcinii poate duce la pierderea poftei de mancare si sa fie asociat cu alte simptome, cum ar fi schimbarile de dispozitie si oboseala.

Cum combati pierderea apetitului la inceputul sarcinii

Cele mai multe dintre aceste simptome sunt normale si temporare. Pentru a depasi pierderea poftei de mancare si a mentine un statut nutritional bun poti incerca aceste lucruri:

  • Nu te forta sa mananci; mai ales nu dimineata.
  • Mananca mese mai mici.
  • Mananca cantitati mici de mancare, dar manca frecvent pe tot parcursul zilei.
  • Evita alimentele grase si alimentele care sunt greu de digerat.
  • Mananca alimente bogate in fibre, cum ar fi fructele si legumele pentru a preveni constipatia si a-ti mentine stare buna de sanatate.
  • Evita alimentele cu miros sau gust puternic, cum ar fi alimentele condimentate, peste sau oua, pentru ca acestea pot declansa greata.
  • Evita stresul si oboseala.
  • Bea multa apa pentru a evita deshidratarea.
  • Unele femei evita raul de dimineata prin consumul de biscuiti chiar inainte de a merge la culcare.
  • Suge o lamaie
  • Unele femei recomanda ceai de ghimbir sau bere de ghimbir, pentru a reduce simptomele.

Daca simptomele persista sau daca esti ingrijorata de faptul ca simptomele sunt anormale, cel mai bine este sa consulti un medic pentru a vedea daca ai nevoie de tratament suplimentar.

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!