Sari la conținut

Nu manca pentru doi! Bea pentru doi!

Ceea ce foarte putine femei stiu este ca, in cursul celor noua luni de sarcina, volumul de lichide al organismului creste cu pana la 7-8 litri. In consecinta, daca in perioada sarcinii nu este recomandat sa mananci pentru doi, este mai mult decat necesar sa bei pentru doi. Pe langa fapul ca in perioada gestationala organismul acumuleaza lichide (pentru dezvoltarea fatului si pentru formarea lichidului amniotic), femeia insarcinata are nevoie de o foarte buna hidratare a propriilor tesuturi. Nu in ultimul rand metabolismul se intensifica, ceea ce face ca procesele de termoreglare (cu atat mai mult in perioada calda a anului), sa consume mai multe lichide. Toate acestea fac ca necesarul hidric al femeii insarcinate sa creasca inca de la inceputul sarcinii, dar si treptat, pe parcursul evolutiei acesteia.

Ce apa bei?

Ideala este apa slab mineralizata,care sa contina depozite uscate sub valoarea de 500 miligrame la un litru. Deci cea mai buna cale este sa citesti si sa compari etichetele apelor minerale pe care le gasesti in magazine.

Si compozitia apei este foarte importanta. In perioada de sarcina ai nevoie de mult calciu, de cantitati sportite de magneziu. Spre exemplu necesarul de magneziu al femeii insarcinate, la inceputul trimestrului trei de sarcina este de 480-500 de miligrame pe zi, in timp ce necesarul de calciu creste pana la 1200 de miligrame pe zi.

Cum bei apa?

Aici este o alta problema. Cel mai bine este sa bei din cand in cand, mai precis la fiecare 15-20 de minute cate doua, trei inghitituri de apa. Tine la indemana un pahar, poarta o sticulta cu apa cu tine. Datorita evolutiei sarcinii nu poti bea cantitati mari dintr-o data. Asa ca solutia este sa bei putin si des.

Cateva sfaturi

Este bine sa bei un pahar de apa in fiecare ora. In zilele reci un litru si jumatate de apa (dar vorbim doar de apa, nu si de supa, lapte sau apa din fructe), este suficient. Cand este cald, dar si pe masura ce sarcina evolueaza, trebuie sa ajungi la doi litri si jumatate de apa, scrie enfant.com.

Hidratarea este fundamentala, mai ales in sarcina, asa ca bea apa chiar daca nu-ti este sete. Cand iti este sete, inseamna ca esti deja deshidratata.  

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!