Sari la conținut

17 de lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta

Chiar daca atunci cand ai un copil esti cu totul absorbita de acesta nu trebuie sa uiti nici de sanatatea ta. Ar fi o tragedie sa nu te mai simti bine pentru ca, implicit, si copilasul ar avea de suferit. Asa ca haideti sa vedem ce trebuie sa facem ca sa ne mentinem in cea mai buna forma posibila:

1. Incepe dimineata cu cateva exercitii de stretching. Numai cateva minute zilnic sunt suficiente pentru a nu mai avea dureri de spate si pentru a imbunatati circulatia si digestia. Nu trebuie sa iti chinui corpul, ci doar sa il intinzi, sa il mentii cateva secunde intr-o pozitie si sa respiri. Adanc.

2. Ai grija de dinti. Asta inseamna sa te speli regulat, cel putin doua minute de fiecare data. Si nu lasa sa treaca un an fara sa vezi macar o data un dentist.

3. Nu te extenua, pentru ca vei ajunge sa nu mai poti face nimic. Incearca sa nu cazi in capcana de a lua totul asupra ta, accepta ca ceilalti sa se implice fara ca asta sa te faca sa te simti ca o povara.

4. Ceapa si usturoi - cele mai bune remedii naturale, atat timp cat nu le distrugi proprietatile prin gatit. Cat de des fac ele parte din dieta ta?

5. Calciu nu le trebuie numai copiilor, ci si tie. Oasele sunt tinute in forma daca bei lapte, mananci iaur sau branza. Zilnic.

6. Cat mai multe rosii. Rosiile sunt un super aliment, chiar si atunci cand sunt gatite. Nu iti place gustul lor in salate daca nu sunt rosii de gradina? Atunci foloseste suc de rosii la gatit. Consumul constant de rosii ajuta la prevenirea cancerului sau a bolilor de plamani.

7. Esti prea stresata? Nu cadea in capcana de a manca dulciuri. Exista alimente mult mai sanatoase care au efect similar de calmare a nervilor: bananele, nucile, ceaiurile.

8. Fructe si legume crude zilnic. Fara exceptie!

9. Apa, doar ea, trebuie sa fie bautura principala. Sucurile de fructe sau, si mai rau, sucurile acidulate sau bauturile energizante inseamna doar mai multa grasime pentru tine.

10. Grijile te imbatranesc. Usor de spus, greu de facut. Insa nu imposibil. Pentru a scapa de griji gandeste-te la ceea ce te inconjoara chiar acum, pune accent pe senzatiile din prezent. Cand ai stat ultima oara sa te uiti cu mare atentie la textura unui fruct pe care il musti?

11. Mergi regulat la control. Nu uita de examenul Papanicolau, o data pe an. Este recomandat ca o data la doi ani sa faci control si la sani. Si, daca te simti slabita, este bine sa faci analizele standard de sange, sa vezi de ce deficiente sufera organismul. Colesterolul si pulsul sunt alti doi indicatori importanti de sanatate.

12. Soarele este un bun prieten, dar nu daca te expui prea mult. Nici lotiunile de soare nu ajuta foarte mult si ele contribuind la procesul de imbatranire a pielii.

13. Razi. Plangi. Se stie ca rasul incetineste imbatranirea. Dar nici plansul nu este atat de rau, poate fi prima treapta catre gasirea unei solutii. Sa tii totul in tine inseamna sa stai pe loc.

14. Gaseste curaj. Mamicile sunt oricum foarte curajoase, dar nu strica sa iti amintim ca nu merita sa iti pierzi timpul si nervii cu lucruri care nu merita. Nu iti place ceva din viata ta, schimba-l!

15. Sex. Nu uita de el, chit ca oricum nu ai timp pentru tot ce ai de facut. Nu o fi fantastic, ca atunci cand il faceai exact cand aveai pofta, dar chiar si programat este mai bine decat deloc.

17. Dormi. Noaptea este pentru somn si acesta este cel mai bun mod de relaxare. Nu face gresala de a te relaxa cu ochii intr-un ecran, mai ales daca toata ziua ti-ai petrecut-o in acest fel. 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!