Sari la conținut

Remedii naturale pentru depresia postnatala

Combate starea de tristete de dupa nastere cu cateva remedii naturale si un stil de viata cat de cat ordonat si sanatos.

 

Dupa ce ca hormonii tai sunt alandala in urma nasterii, ritmul sustinut de alaptare din primele saptamani de maternitate te-a dat si el peste cap, lipsa vreunui program al bebelusului ti-a pus capac. Daca nu te mai simti bine in pielea ta, nu prea mai ai chef de nimic si treci prin momente in care iti surprinzi ganduri negative la adresa lui bebe, ar fi cazul sa iei masuri de inveselire, pentru ca te-ai inscris deja pe banda spre depresia post-partum.

Pana sa ajungi la doctor si la tratament medicamentos, incearca niste remedii naturale si ia cateva masuri de stil de viata care sa-ti mai ridice moralul.

De mancat te-ar putea ajuta urmatoarele:

  • Alimente care contin complexul de vitamine B: cerealele integrale, porumbul gatit (fiert, copt), soia, fasolea, semintele de floarea-soarelui, ciupercile, spanacul, nucile, ouale, mazarea, morcovii, cartofii, tonul, carnea alba, iaurtul, avocado, bananele.
     
  • Alimente care contin seleniu: alunele braziliene, alunele de pamant, ouale, fructele de mare, pestele, carnea de vita, miel, porc, ficatul, ciupercile, ceapa.
     
  • Alimente care contin magneziu: semintele de dovleac, spanacul, semintele de susan, boabele de soia, fasolea neagra, avocado, bananele, ciocolata neagra (2-3 patratele pe zi).
     
  • Alimente de provenienta animala care contin acizii Omega-3: pestele gras (somon, sardine, ansoa, hering, macrou), creveti, scoici, uleiul de peste, icrele (mai ales cele negre si rosii). Intr-o masura mai mica, acesti acizi grasi esentiali se mai gasesc si in carnea de vita, oua si lapte, in functie de alimentatia pe care animalele o au.

    Daca alaptezi, alege din aceasta gama alimentele care nu-l deranjeaza pe bebe la burtica.



Sursa foto: caderninhodamamae.com.br

 

Din ce-am citit, infuzia de sunatoare – o bautura cu proprietati antidepresive puternice – nu este indicata in perioada alaptarii (in Romania, pentru ca in sursele din exterior, mai ales SUA, este recomandat din plin). De asemenea, amestecurile de plante din „ceaiurile antidepresive” disponibile in farmacii nu sunt, in general, recomandate mamelor care alapteaza. In schimb, am gasit aceasta reteta de infuzie pentru ridicat moralul.

Ai nevoie de:

-          O lingura cu radacina de lemn-dulce uscata, rupta in fasii;

-          2 linguri cu frunze de zmeur uscate, sfaramate;

-          2 linguri cu frunze de rozmarin uscate, tocate fin;

-          2 lingurile cu gura-lupului, uscata si tocata.

Preparare: foloseste doua lingurite cu amestec de ierburi la fiecare 200 ml de apa fiarta. Bea doua cani pe zi timp de cateva saptamani.

 

Si stilul de viata este foarte important

Ca sa nu te cotropeasca depresia, trebuie sa incerci sa te organizezi un pic. Iata cateva masuri eficiente de stil de viata care te vor tine pe linia de plutire:

Gaseste-ti timp pentru tine, nu te neglija! Treci de nevoile de igiena de baza: aranjeaza-ti parul, unghiile, machiaza-te, mergi la cumparaturi numai pentru tine, inspecteaza-ti garderoba sa vezi ce haine dinainte de sarcina incep sa-ti vina din nou etc.

Fa sport, ca miscare stim ca faci destula. Adica una e sa obosesti carand copilul pe umar de colo-colo, si altfel iti ridica moralul chiar si 20 de minute de alergare sau o ora de aerobic la sala. Sportul inseamna endorfine, nu le refuza!

Socializeaza cu adulti, ideal fara copil. Stim ca toate prietenele vor sa te viziteze ca sa-ti vada bebelusul, dar explica-le ca ai nevoie de timp cu ele, in afara casei, „ca pe vremuri”.

Iesi din izolare! Chiar daca alaptezi la cerere, iar bebe este foarte mancacios si atasat de tine, nu ezita sa iesi la plimbare, la restaurant cu sotul si prietenii, la mall, in vizite. Iti face foarte bine sa vezi mereu alte fete, alte locuri, sa ai parte de alte experiente. Iar calatoriile cu un bebelus sunt atat usoare!

Alege gandurile pozitive, desi cele negre se insinueaza mult mai usor. Introducerea unor pauze de meditatie in programul zilnic (si respectarea lor) este un obicei foarte sanatos pentru orice om, nu doar pentru proaspetele mamici aflate in buza depresiei. Antrenamentul asiduu al optimismului da roade, fara indoiala.

Asculta muzica si canta cu bebelusul. Veti castiga amandoi din asta: tu te calmezi, el se dezvolta emotional si cognitiv.

Dormi cat poti. Lasa curatenia, ca „nu vine nimeni in inspectie”, asa cum se temea mama. Si chiar daca ar veni, bagi repede bebelusul la inaintare si-ai scapat de orice replica malitioasa.

Oricat de dificil ti-ar parea sa-ti tii moralul deasupra depresiei, trebuie s-o faci pentru tine si intreaga familie. O mama si femeie cu energie pozitiva inseamna un bebelus linistit si un partener fericit.

 

Sursa foto articol: drwahler.com

 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!