Sari la conținut

Cele mai bune verdețuri, care nu trebuie să lipsească din alimentația copilului

Primăvara este anotimpul culorii verde, așa că trebuie să facem tot posibilul ca, măcar acum, tot verdele să fie și culoarea predominantă din farfuria copilului. E drept, prichindeii nu sunt mari fani ai verdețurilor, dar dacă este să ne uităm pe lista beneficiilor consumării acestora, sigur găsim o cale să facem mâncăruri delicioase cu cât mai multe dintre ele.

Iată care sunt cele mai bune verdețuri, care nu trebuie să lipsească din alimentația copilului:

Urzicile – Urzicile sunt bogate în vitaminele A, B, C și K, și conțin minerale ca: fier, calciu, crom, magneziu, zinc și proteine. De asemenea, conținutul ridicat de vitamina C ajută la o bună absorbție a fierului din urzici. Unele dintre cele mai importante argumente ale consmului de urzici sunt acelea că ele previn anemia, combat tusea, fluidifică sângele, combat diareea, luptă împotriva viermilor intestinali, cicatrizează rănile stimulează digestia. Atenție, însă: vârstă recomandată pentru a fi introduse în alimentația diversificată (ca mâncare de urzici) – 2 ani, din cauza efectului lor diuretic care ar putea dăuna copiilor mai mici. Până atunci, începând cu luna a opta, bebelușul poate primi în supe, ciorbe, piureuri maximum o linguriță de urzică fiartă și pasată.

Pătrunjelul – E important de reținut că 100 de grame de pătrunjel conțin de patru ori mai multă vitamina C decât necesarul zilnic al unui copil și decât 100 de grame de zeamă de lămâie. Mai mult, pătrunjelul este bogat în săruri minerale, vitamine, proteine și glucide. De la 8 luni, îi poți încorpora în supă sau în piure 4-6 grame de pătrunjel. De la 18 luni, poți crește cantitatea până la 12 grame.

Leurda - Leurda conține vitaminele A, vitamina C, complexul de vitamina B și săruri minerale de calciu, fier, fosfor, sodiu, cupru, etc. Leurda se poate introduce în alimentația diversificată a bebelușului după vârsta de la 1 an, dar numai la recomandarea medicului.

Ceapa verde – Ceapa este important în alimentația copilului, fiind singură legumă care conține fitoncide-substanțe antimicrobiene, care luptă eficient cu microorganismele ce pot dăuna sistemului de apărare insuficient dezvoltat al copilului. De asemenea, ceapa verde este bogată în vitaminele C, E, PP, tot complexul B și proteine.
Începând cu vârsta de 1 an, poți include ceapa verde în supe, ciorbe, piure, dar nu mai mult de  5 grame.

Salata Verde – Binecunoscuta salată verde este bogată în vitamina C, minerale și toate vitaminele din grupele B, K, E si P. Aceasta are rolul de a stimula digestia, de a combate constipația si are efect calmant, motiv pentru care se recomandă să fie oferită micuților hiperactivi seara, pentru un somn bun.
Începând cu 18 luni, copilul poate consuma salata sub orice formă: tocată, fiartă, crudă - în supe, ciorbe, salate.

Mărarul - Mărarul conține substanțe active cu multiple proprietăți benefice pentru sănătatea omului. Frunzele și semințele acestei mirodenii au ulei volatil cu un conțin de până la 60% - carvona (un antioxidant puternic care se mai găsește și în frunzele de dafin și în semințele de chimen), substanțe minerale (potasiu, calciu, magneziu, sulf, fier etc.) și vitamine - A, B și C. Mărarul poate fi introdus în alimentația copilului începând cu luna a 8-a, pentru că nu este un aliment alergenic și nici nu conține cantități măsurabile de oxalați
 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!