Sari la conținut

Cum faci Negresa sa fie o prajitura sanatoasa

Vin sarbatorile si dulciurile sunt la mare cinste. Cum te-ai putea numi mama daca nu ai avea macar cateva platouri cu prajituri? Pe de alta parte insa le cam dam cu inima indoita pentru ca ele contin o multime de lucruri pe care nu prea am vrea sa e dam copiilor.

Ce este de facut? Ei bine, sa reinventam retetele. Sa inlocuim ingredientele traditionale cu altele, mai sanatoase. Pentru ca acum le gasim relativ usor pe piata, totul este sa le cunoastem. Reteta clasica de Negresa o aveti aici. Acum va dam varianta mai moderna, mai bio.

 

Ingrediente pentru Negresa

o jumatate de cana de ulei de cocos

o cana de zahar de nuca de cocos

o jumatate de cana de pudra de cacao

o lingurita jumatate de extract de vanilie

doua oua

o jumatate de cana de faina de grau integrala

o jumatate de cana de nuci

1 cana de fulgi de ciocolata

un pic de sare

 

Vom folosi faina de grau integrala pentru ca are un continut mai ridicat de fibre, deci previne constipatia. Indicele sau glicemic este mai mic, asa ca nu se va transforma la fel de rapid in zahar. Are mult mai multe minerale si vitamine.

Uleiul de cocos este foarte bun pentru a inlocui untul in prajituri. El este plin de antioxidanti si imbunatateste imunitatea. In plus, nu schimba gustul prajiturilor, chiar daca suna mai exotic. Trebuie cumparat extravirgin si organic.

Zaharul din nuca de cocos este putin procesat si are aproape toti nutrientii intacti. Indicele sau glicemic este scazut. Este printre cele mai bune alternative la zaharul pe care il folosim de obicei.

 

Cum se prepara Negresa

Este atat de simplu incat ai putea sa o faci impreuna cu copiii.
 
Dai drumul la cuptor sa se incalzeasca. Ia o tava de copt si unge-o un pic cu ulei. 
 
Intr-o oala medie pune pe foc uleiul de cocos impreuna cu zaharul din nuca de cocos si amesteca pana cand se dizolva. Ia de pe foc si adauga cacao amestecand pana cand se incorporeaza. Adauga vanilie si ouale batute ca pentru omleta. 
 
Adauga faina, fulgii de ciocolata si nucile. Amesteca, insa nu exagera. Daca faina nu mai este vizibila inseamna ca este gata.
 
Pune continutul in tava in mod uniform si da la cuptor. In 25 de minute ar trebui sa fie gata, testeaza cu o scobitoare ca sa te asiguri. 
 
 
Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!