Sari la conținut

Cum poți îmbunătăți sistemul imunitar al copilului primăvara

Flori, verdeață, mărțișoare, zile însorite… toate vin odată cu debutul primăverii. Însă nu doar ele. Inclusiv virușii și bacteriile se instalează mai repede în organism în acest anotimp, în special în cazul copiilor, a căror imunitate are tendința de a fi ceva mai scăzută. Astfel, de la o banală răceală până la o teribilă formă de grip poate fi doar un pas. Ce poți face?

S-a dovedit prin nenumărate studii că imunitatea copiilor este mai scăzută în timpul primăverii, motiv pentru care virușii și bacteriile se instalează mai repede în organismul lor. Copiii sunt mult mai receptivi la infecţiile virale, iar unele cercetări ne arată că peste 75% dintre copii suferă infecţii respiratorii recidivante. Există peste 200 de virusuri ce pot afecta în mod frecvent sănătatea copiilor şi mai ales a acelora care au un sistem imunitar mai slăbit.

Tocmai de aceea trebui să iei măsuri suplimentare în acest sezon în ce privește sănătatea copilului tău. Iată câteva metode care pot îmbunătăți sistemul imunitar al prichindelului tău, ținându-l astfel departe de răceală și gripă:

O dietă echilibrată

Bineînțeles, prima măsură de pe lista noastră este alimentația corectă. Fructele, legumele și sucurile presate la rece nu ar trebui să lipsească din dieta zilnică a prichindelului tău. Studiile arată ca o dietă bogată în fitonutrienti adusă în stilul de viaţă poate proteja copilul şi împotriva unor boli cronice şi degenerative ce pot surveni în viitorul său de adult, precum cancerul, bolile de inimă şi nu numai.

►Citește și Alimentația copilului cu imunitate scăzută

Somn de calitate

Un copil obosit, care nu doarme suficient noaptea, este vulnerabil în fața virușilor. Privarea de odihnă îl poate face mai susceptibil la boli prin reducerea celulelor naturale de apărare, arme ale sistemului imunitar, care se implică în debarasarea organismului de microorganisme şi celulele canceroase.
Dacă un nou-născut ar putea avea nevoie de până la 18 ore de somn pe zi, copii mici necesită 12 până la 13 ore, iar copiii preşcolari au nevoie de aproximativ 10 ore.
Astfel, dacă cel mică refuză somnul din timpul zilei, încearcă să-l duci la culcare mai devreme seara.

Alăptarea

În cazul bebelușilor, alăptarea este esențială. Laptele matern conţine anticorpi care asigură pentru început imunitatea organismului şi apoi îmbunătăţesc. Poate reprezenta un scut împotriva infecţiilor urechii, alergiilor, diareei, pneumoniei, meningitei, infecţiilor tractului urinar şi sindromului de moarte subită a sugarului.

►Citește și 10 utilizări surprinzătoare ale laptelui matern

Mișcare, mișcare, mișcare

Cât mai multe exerciții fizice și plimbări în parc, mai ales că vremea s-a încălzit. Cercetările recente arată că exerciţiile fizice cresc numărul de celule naturale de apărare. Și fă și tu mișcare alături de prichindelul tău! Nu doar că îți vei îmbunătăți și tu condiția fizică, dar vei petrece timp de calitate alături de copilul tău.

Igiena

Asigură-te că cel mic se spală pe mâini cu săpun înainte, după fiecare masă şi după joaca afară, manipularea animalelor de companie.

►Citește și Câte bacterii există pe palma unui copil?

Nu fuma în preajma copilului tău

Mai precis, ai grijă să nu-ți tranformi copilul într-un fumător pasiv. Fumul conţine mai mult de 4.000 de toxine, dintre care cele mai multe pot irita sau chiar distruge unele celulele din organism. Fumatul pasiv creşte riscul de bronşită, infecţii ale urechii, astm și afectează dezvoltarea neurologică.

Antibiotice cu măsură

Antibioticele tratează bolile cauzate de bacterii, dar majoritatea virozelor sunt cauzate de virusuri ce nu necesită antibiotice. Astfel, cerându-i medicului pediatru o reţetă pentru un antibiotic de fiecare dată când copilul are o răceală, gripă sau dureri în gât nu faci decât să înrăutăţești pe termen lung starea sa de sănătate.

Apelează la suplimente naturale

Uleiurile esenţiale de mentă şi eucalipt, vitamina C, mierea, unii antioxidanţi ameliorează inflamaţiile mucoaselor tractului respirator şi buco-amigdaliana, funcţionând ca un revulsivant şi potent antispasmotic.

Sursa: mindbodygreen.com

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!