Sari la conținut

Efectele negative ale virusului COVID-19 asupra sănătății mentale a copilului. Cum le recunoaștem și cum le gestionăm

Problemele de sănătate mentală s-au accentuat în perioada pandemiei de COVID-19, în special la copii, unde impactul a fost chiar mai grav decât la adulți.

Simptomele problemelor de sănătate mentală sunt ignorate în cea mare parte până când problema devine foarte gravă.

Iată care sunt problemele majore cu care se confruntă copiii, în această perioadă dificilă:

Anxietate

Anxietatea apare din cauza amânării repetate a examenelor și testelor. Ele generează incertitudine și au ca rezultat neliniște, atacuri de panică și preocupări negative.

Depresie

Statul în casă cu foarte puține posibilități de activitate fizică sau socializare cu colegii din aceeași grupă de vârstă este principala cauză de depresie la copii.

Timp mai mult petrecut pe rețelele sociale

Acest lucru a fost identificat ca fiind un factor declanșator de anxietate și gânduri deprimante.

Tulburare de stres posttraumatică (PTSD)

Acest simptom este observat și în cazurile în care există probleme majore interpersonale în familie, cum ar fi abuzul de substanțe, violența în familie sau izbucnirea constantă a furiei.

Sentiment de abandon

Acesta apare deoarece colegii copilului pot să nu fie disponibili uneori, iar părinții sunt, de asemenea, ocupați cu slujbele și treburi casnice.

Identificarea problemelor de sănătate mentală la copii

Cel mai important pas este identificarea problemelor de sănătate mentală la copii. Acestea pot include:

  • Program de somn modificat
  • Izbucniri constante de furie
  • Iritabilitate
  • Izolare în mod regulat
  • Lipsa concentrării
  • Rosul unghiilor.

Ce poți face

În calitate de părinte, poți lua măsuri pentru a-ți ajuta copilul să deapășeasă această situație.

Cel mai important lucru pe care îl poți face este șă-i acorzi copilului atenția și timpul tău. Acest lucru îl face să se simtă mai acceptat. Șansele sunt mai mari ca el să se deschidă și să-și exprime sentimentele.

Să accepți că fiecare copil are niveluri de toleranță diferite pentru a rezista stresului sau anxietății.

Să fii un ascultător empatic

Asigură-te că micuțul tău doarme și mănâncă bine.

Sursa

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!