Sari la conținut

Intarirea sistemului imunitar

Sezonul rece aduce intotdeauna un lot de bacterii, de virusi si de nasuri care curg. Inceperea scolii consuma multa energie mentala si fizica, asa ca este important ca in aceasta perioada sa intariti sistemul imunitar al copiilor. Cum facem asta? Chemam la lupta globule albe si declaram razboi virusilor si bacteriilor.

Sezonul rece aduce intotdeauna un lot de bacterii, de virusi si de nasuri care curg. la pachet vine tusea, amigdalita si febra. Soltia sta in prevenire si sitimularea sistemului imunitar. Afla si care sunt secretele copiilor care nu se imbolnavesc niciodata.

 O alimentatie sanatoasa si echilibrata

O alimentatie buna este baza unui sistem sanatos. Temelia o reprezinta fructele si, mai ales, legumele, pentru ca acestea sunt principala sursa de vitamine si minerale. Echilibreaza aportul de carne si legume. Proportia este o parte carne, doua legume. Combinatia intre proteine si fier din carne si vitaminele si enzimele din legume fortifica sistemul imunitar.


Alimentele bogate in omega-3, cum ar fi anumiti pesti sau uleiul de in, au proprietatea de a activa sistemul imunitar. Legumele bogate in fibre si sucul de fructe proaspat permit o functionare buna a sistemului digestiv, acesta fiind una din cele mai importante redude ale sistemului imunitar.

Lista cu alimente care previn infectiile virale sunt: fructele (merele, citricele), legumele (varza, conopida, fasolea verde, ceapa si usturoiul), dar si mierea, catina (combinata cu miere), nucile si preparatele cu macese (gem, fara zahar).

Alimentatie este cel mai util aliat in a-ti scapa copilul de gripa, viroza si raceala.

Trucuri si sfaturi simple

Evitati pe cat posibil dulciurile, prajelile si semi preparatele in alimentatia copiilor. Evita alimentele rafinate: salamurile, painea alba, orezul alb si alimentele bogate in conservanti si E-uri.

Activitatea fizica regulata combinata cu o buna oxigenare maximizeaza potentialul de aparare al copilului, ca si al adultului. camera copilului trebuie aerisita de doua-trei ore pe zi.

O buna si constanta hidratare: asta inseamna ca cel mic sa bea lichide pe masura varstei lui. Lichide inseamna apa, suc de fructe, supa de pui, ceai de macese, limonada cu miere.

Administrarea zilnica a multivitaminelor poate preveni scaparile sistemului imunitar, la fel si diferitele produse homeopate, care stimuleaza si hranesc globulele albe, exact la timp pentru inceputul iernii, sau diminueaza incidenta mucusului la copil, riscul de guturai fiind mai redus. Astfel de solutii trebuie insotite de sfatul medicului.

Somnul este una din cele mai eficiente cai de a avea un sistem imunitar activ. Copil trebuie sa doarma sanatos, sa se culce la ore potrivite si sa aiba un program echilibrat si constant.

Este dovedit: sistemul imunitar reactioneaza pozitiv la bucuriile de tot felul. Joaca, rasul si un tonus pshic bun sunt factori care activeaza sistemul imunitar.

Afla mai ulte despre imunitatea copilului si recomandarile unui medic pediatru pentru a creste imunitatea copilului.

 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!