Sari la conținut

Transformă eșecul în succes. 4 moduri prin care să îți înveți copilul că eșecul poate fi, de fapt, adevăratul succes

În general, copiii se tem de eșec. Și nu este deloc de mirare, mai ales că atât noi, părinții lor, cât și profesorii sau educatorii, îi împingem, cu cele mai bune intenții, către succes (permanent). Dar dacă am recunoaște că eșecul este, de fapt, foarte bun, și că este un pas crucial pe calea spre învățare?

Știați că eșecul este o componentă necesară a succesului (NU invers)? De fapt, creierul nostru crește și se dezvoltă în moduri importante, ori de câte ori apar eșecuri. De aceea, atunci când copiii înțeleg acest concept, se pot întâmpla lucruri uimitoare pentru ei (și pentru noi).

Citește și Esecul, primul pas catre succes

Iată cum putem transforma eșecul în succes, în ochii copiilor noștri:

Concentrați-vă pe mentalitatea de creștere

Este important să înțelegem că dezvoltarea unei mentalități de creștere dă putere copiilor și le schimbă reacția la eșec.

Un studiu recent publicat în Developmental Cognitive Science a dezvăluit că, după ce au făcut o greșeală, copiii cu mentalitate de creștere au arătat un răspuns cerebral mai mare decât cei cu mentalități fixe. De asemenea, au avut mai multe șanse să-și îmbunătățească performanța, ca rezultat.

Eșecul este inevitabil, dar concentrându-și atenția asupra a ceea ce a mers prost și asupra modului în care ar putea să-l remedieze, copiii cu mentalitate de creștere au reușit să transforme eșecurile în experiențe pozitive de învățare.

Lăsați eșecul să se întâmple, pur și simplu

Copiii au parte de multe beneficii, de pe urma eșecului. Dar, deși știm asta, este greu de acceptat pentru noi, adulții. De fapt, mulți părinți echivalează o bună educație parentală cu prevenirea apariției eșecurilor, la copii.

În The Gift of Failure, autoarea și profesoara Jessica Lahey detaliază consecințele acestei abordări. Ea spune că experiențele provocatoare sunt singura modalitate prin care ne dezvoltăm anumite abilități de adaptare și de rezolvare a problemelor. Dacă protejăm copiii de adversitate, conexiunile cheie ale creierului nu se pot dezvolta.

Pentru a ne înfrunta propriile temerile cu privire la eșecurile copilului, experții sugerează să ne punem următoarele întrebări:

  •     Cum m-aș comporta, dacă nu ar trebui să mă simt temător (sau anxios) cu privire la eșecul copilului ?
  •     Consecințele greșelii copilului sunt permanente sau îi pun viața în pericol?
  •     Ce va învăța dacă mă dau înapoi și voi lăsa această situație să se dezvolte?


Este important să le oferim copiilor spațiu, pentru a eșua. Ei (și noi) vor deveni mai puternici. Așa cum știm, „Eșecul nu este fatal”.

Îmbrățișează (și sărbătorește) eșecul

Eșecul este un profesor excelent. Deci, de ce să nu sărbătorim de fiecare dată când se întâmplă, știind că o nouă oportunitate tocmai a sosit?

Iată câteva modalități de a sărbători greșelile:

  •    Oferă copilului ocazia de a se lăuda cu greșelile lui și cu ceea ce a învățat
  •    Adoptați„Failure Fridays”  - alegeți o zi a săptămânii, spre exemplu vinerea, în care citiți despre o persoană celebră care a eșuat în anumite privințe, de-a lungul vieții.
  •    Folosiți activitatea „Nu-ul meu preferat”. În fiecare zi, identifică o greșeală deosebit de bună pe care o face copilul tău (nu-ul tău preferat), poate una care evidențiază un concept important. Copiii pot discuta ce a mers bine în greșeală și gândirea corectă în fiecare poticnire.


Când copiii recunosc eșecul ca fiind doar o piatră de temelie pe calea succesului, acesta devine ceva de apreciat, mai degrabă decât de temut.

Explicați ce se întâmplă în creier, din punct de vedere științific

Copiii se tem de obicei de eșec. Dar dacă ar ști că greșelile le fac creierul mai mare? Din fericire, există o mulțime de cercetări care să demonstreze acest lucru și să vă susțină!

Grijile copiilor cu privire la eșec pot fi generale, cum ar fi dorința de a fi întotdeauna perfecți, sau mai specifice, cum ar fi dorința unui 10 la următorul test. Iată sfaturi susținute de știință pentru a discuta despre unele temeri specifice (și comune):

Dacă cel mic se teme că face o greșeală, spune-i că fiecare eroare pe care o face are ca rezultat declanșarea de semnale electrice care îl ajută să învețe. În plus, este dovedit că prin greșeli reținem mai bine informațiile. De fapt, cu cât trebuie să muncim mai mult pentru a înțelege ceva, cu atât informația rămâne mai mult în memorie și este procesată mai profund.


 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro

    click.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!