Sari la conținut

Alimentele potrivite în fiecare săptămână de sarcină, pentru a crește un bebeluș sănătos

Atunci când porți în pântec o viață, una dintre cele mai mari preocupări este aceea de a-i asigura bebelușului o alimentație potrivită, pentru ca el să se dezvolte sănătos. Și pentru că în timpul celor nouă luni corpul viitoarei mame se schimbă, și nevoile acestuia devin diferite: are nevoie de proteine, vitamine și minerale suplimentare. Spre exemplu, în cel de-al treilea trimestru și chiar și după naștere (în perioada în care alăptează), corpul are nevoie cu până la 300 – 500 calorii mai mult, zilnic, pentru a satisface nevoile calorice ale mamei și ale pruncului. 

► Citește și Ce medicamente trebuie să eviți în timpul sarcinii

Analizând lista nutrienților necesari pentru fiecare trimestru de sarcină, am enumerat mai jos alimentele recomendate pentru fiecare etapă:

Primele săptămâni

În primele săptămâni de sarcină, alimentele consumate de tine vor servi drept rezervă nutritivă pentru tine și pentru bebeluș. Așadar, este important să stochezi nutrienții necesari. Alimentele bogate în acid folic sunt ideale în această primă etapă, reducând riscul apariției defectelor de tub neural ca spina bifida, precum și a avortului spontan și a defectelor congenitale.

  • Verdețuri
  • Broccoli
  • Ouă
  • Legume

Săptămânile 4-12

În jurul săptămânii a șasea, încep să se formeze celulele roșii din sânge și inimioara să pompeze sânge, moment în care este nevoie de alimente bogate în fier. Fierul din alimentele de origine animală sunt mai ușor absorbite în corp, însă, dacă ești vegetarină,  poți grăbi procesul absorbției prin suplimentarea cu sucuri naturale de fructe bogate în vitamina C (portocalele):

  • Legume verzi
  • Ouă
  • Carne roșie
  • Orez brun
  • Pâine integrală de grâu
  • Năut
  • Spanac
  • Fistic

La sfârșitul primului trimestru, creierul bebelușului începe să se dezvolte mai rapid decât oricare alt organ, motiv pentru care se recomandă alimentele bogate în acizi grași Omega 3:

  • Ulei de in
  • Semințe de in și de chia
  • Nuci
  • Macrou

Săptămânile 13-28

Este o etapă extrem de importantă, deoarece bebelușul se dezvoltă rapid.

Beta caroten și acizi grași DHA:

  • Morcovi
  • Cartofi dulci
  • Spanac
  • Macrou
  • Sardine

Calciu, pentru oase:

  • Lapte
  • Iaurt
  • Brânză Tofu
  • Brânză oaie/vacă

Vitamina D, pentru a ajuta la absorbția calciului:

  • Carne roșie
  • Mazăre
  • Nuci

Săptămânile 29-40

Pe măsură ce te apropii de sfârșitul sarcinii, nevoie corpului tău iau amploare:

Vitamina K, pentru cheaguri de sânge:

  • Kale
  • Spanac
  • Broccoli
  • Conopidă
  • Varză

Calciu și magneziu, pentru oase puternice:

  • Lapte
  • Brânză
  • Legume
  • Avocado
  • Banane
  • Zmeură

Seleniu, pentru plămâni sănătoși:

  • Nuci
  • Ouă
  • Orez negru

Dieta postnatală

Este important să ai grijă de dieta ta postnatală, pentru ca bebelușul să primească, prin lăptic, nutrienții de care are nevoie:

Cupru, pentru reducerea inflamației:

  • Semințe de susan
  • Migdale
  • Caju

Alimente bogate în beta caroten:

  • Morcov
  • Cartofi dulci

► Citește și Vitaminele necesare în fiecare trimestru al sarcinii

 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!