Sari la conținut

Calamarii si sarcina

Vara este la o aruncatura de bat si concediul la mare este asteptat cu nerabdare. In sarcina insa regulile de alimentatie se schimba si nu mai ai „liber” la orice mancare si bautura. Deci ce te vei face cu delicioasa portie de calamari pe care o savurezi an de an la mare?

Atunci cand mananci pentru doi, este esential sa alegi alimentele care te ajuta sa ai o sarcina sanatoasa. Anumite alimente nu sunt sigure pentru consum in sarcina, insa calamarii pot fi inclusi cu usurinta printre alimentele sanatoase.  Calamarii contribuie cu multi nutrienti necesari pentru tine si pentru bebelus in timpul sarcinii si, ce este important, nu este contaminat cu cantitati mari de mercur ca alti pesti oceanici.

Nutrienti

Calamari contribuie cu multi dintre nutrientii-cheie care sunt necesari pentru dezvoltarea unei sarcini sanatoase. O portie de 100g de calamar ofera 15.25 grame de proteine, un nutrient esential pentru formarea de noi celule ale copilului din burtica. Aceeasi portie de calamari contine 0,86 miligrame de fier si 1.48 miligrame de zinc. Fierul ajuta la formarea de globule rosii in sange si zincul ajuta copilul nenascut sa produca enzime si insulina. O portie de 100 de grame de calamar ofera, de asemenea, cantitati mici de vitamina B12, vitamina C, vitamina A si acid folic care ajuta la prevenirea anumitor defecte congenitale.

Pericolele mercurului

Contaminarea cu mercur este o preocupare in timpul sarcinii, deoarece poate avea un impact negativ asupra formarii si dezvoltarii sistemului nervos al copilului. Aproape toti pestii contin urme de mercur, dar fructele de mare contin cantitati mici si trebuie sa faca parte din dieta ta de sarcina, deoarece cele mai multe soiuri sunt sarace in grasimi saturate si bogate in nutrienti.  Alege fructele de mare cel mai putin predispuse contaminarii cu mercur. Dintre pesti evita rechinul, pestele-spada, marlinul si macroul.

Calamarii si mercurul

Potrivit American Pregnancy Association, poti manca in siguranta doua portii de 200 de grame de calamar in fiecare saptamana. Vei primi o doza generoasa de nutrienti in timp ce cantitatea de mercur ingerata va fi in limite scazute, sigure. Alte optiuni cu mercur putin includ crevetii, crabii, cambula, somonul, pastravul si scoicile. Nu consuma mai mult de 400 de grame in fiecare saptamana.

Ai grija

Multe feluri de calamari de la restaurant sunt prajiti, ceea ce le scade valoarea nutritiva. Opteaza pentru calamari preparati la abur sau sote pentru a face mancarea mai hranitoare. Adauga legume proaspete si serveste cu orez brun sau o salata verde.

 

Sursa foto: hepta.ro

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!