Sari la conținut

Ceai verde în sarcină. Este sigur sau nu?

Graviduțelor li se recomandă consumul unei cantități mai mari de lichide (între 8 – 12 pahare pe zi), și asta pentru că apa ajută la formarea placentei și a lichidului amniotic. Mai mult, pentru prevenirea deschidratării se recomandă și reducerea consumului de cofeină. Așa că nu putem să nu ne întrebăm - ceaiul verde, folosite adeasea ca înlocuitor pentru cafea, este permis? Iar această întrebare este cu atât mai pretinentă, cu cât știm că nu toate ceaiurile sunt recomandate în timpul sarcinii.

► Citește și Ceaiurile, în timpul sarcinii. Recomandări și interdicții

Ceaiul verde în sarcină. Câtă cafeină conține ceaiul verde

O ceașcă de 250 de ml de ceai verde conține 24-25 de mg de cofeină. Prin comparație, 250 de ml de cafea conțin între 95 și 200 mg de cafeină, ceea ce face ca ceaiul verde să fie mai sigur în sarcină decât cafeaua.

Ceaiul verde în sarcină. Este sigur sau nu

Cafeina este considerat un stimulent care, în timpul sarcinii, trece prin placentă și ajunge la bebeluș. Micuțului îi ia mult mai puțin decât unui adult să proceseze cafeina, motiv pentru care medicii sunt ușor sceptici cu privire la consumul acestui stimulent în perioada sarcinii. Ce spun cercetătorii? Ei susțin că un consum moderat de cafeină în perioada sarcinii nu afectează sub nicio formă fătul. Cu toate acestea, consumul ridicat de cafeină poate cauza: avort spontan, naștere prematură și riscul ca bebelușul să aibă greutate mică la neștere.

Un studiu efectuat publicat în revista Epidemiology a arătat că femeile care au consumat, în medie, 200 mg de cafeină/zi nu au prezentat risc de avort spontan.

Ceaiul verde în sarcină. De ce (nu) poate fi consumat

Din moment ce cafeina este un stimulent, pe lângă faptul că te ajută să fii energică, îți crește și presiunea arterială. Acest lucru poate fi în regulă, la început, dar pe măsură ce sarcina progresează scade și abilitatea ta de a procesa cafeina, motiv pentru care te poți simți nervoasă și nu te poți odihni cum trebuie

Ceai verde în sarcină. Ce cantitate este sigură

Încercați să nu beți mai mult de 200 de gr de cafeină, zilnic. Deși matematic înseamnă că aveți voie până la 7 cești pe zi, noi vă recomandăm să vă limitați la 4 sau chiar mai puțin. Depinde foarte mult de marca de ceai băută, de cum reacționează fiecare sarcină și nici studiile nu sunt tocmai concludente. Mai bine să previi, decât să vindeci, nu? Mai mult, cafeina nu se găsește numai în cafea sau în ceai, ci și în băuturi carbogazoase, energizante, ciocolată și cola.

Sursa foto: Free pik

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!