Sari la conținut

Cum ii poti face un masaj sotiei gravide

Dragile mele, acest articol este dedicat partenerilor vostri, care va pot ajuta sa va relaxati si sa va simtiti in al noualea cer. Cum? Cu ajutorul unui masaj bine facut! Da-ti-le acest articol daca doriti sa aveti o experienta nemaipomenita!

Pentru domni!

Masajul este un instrument util care poate calma durerile musculare, poate imbunatati miscarile si ofera un sentiment relaxare pentru a mamele insarcinate. Masajele prenatale profesionale sunt o optiune, dar cu toate acestea, sunt de multe ori costisitoare si o programare intr-un program deja incarcat poate fi dificila. Ca partener, iata cum ii poti face masaj eficient sotiei gravide.

Pozitia corecta de masaj

Pe podea

  • Podeaua este de preferat unei saltele in acest caz, deoarece ofera o suprafata mai ferma.
  • Pune doua perne pe podea si aranjeaza-le intr-un unghi ca o sageata si pune-o pe sotia ta sa se aseze pe jos cu subsuoara asezata intre cele 2 perne.
  • Pune apoi perne pentru ca sa-i sprijini burta si spatele.
  • Pune o perna sau doua sub cap pentru sustinerea gatului si pentru alinierea corecta a coloanei vertebrale.
  • Mentine piciorul de jos drept, indoaie piciorul de deasupra si pune o perna sau doua intre ele.

In genunchi

  • Pozitia ingenuncheat ii ofera sprijin pentru burta in timp ce elibereaza din presiune.
  • Pune-o pe sotia ta sa stea ingenuncheata langa pat cu umerii sustinuti de pat.
  • Pune o perna sau doua sub genunchi pentru confort si asigura-te ca nimic nu apasa pe burta.
  • Intotdeauna sotia trebuie sa determine nivelul ei de confort.

Tehnici de masaj

In jurul coloanei

  • Elibereaza durerile de spate prin masaj cu pumnul desclestat pe fiecare parte a coloanei vertebrale.
  • Incepe la ceafa si continua usor cu masajul pana la solduri.
  • Apoi incepe se te deplasezi usor inapoi la gat pe partea opusa a coloanei vertebrale.
  • Incorporeaza ambele parti ale coloanei vertebrale in masaj in timp ce nu te atingi de coloana vertebrala in sine.

La baza coloanei

  • Ajuta la reducerea presiunii pe fese facand un masaj cu pumnul moale usor in osul sacral de la baza coloanei vertebrale.
  • Foloseste pumnul pentru a apasa usor in jos atingand doar putin pelvisul.
  • Evita sa mergi prea mult in jos ca sa nu atingi coccisul.

La picioare

  • Atenueaza oboseala picioarelor prin masarea usoara a partii exterioare a picioarelor.
  • Foloseste miscari circulare mici si incepe unde piciorul intalneste gamba.
  • Mergi in sus pana la coapsa si termina unde coapsa intalneste fesa.
  • Lucreaza intotdeauna piciorul in sus si evita sa masezi coapsa interioara pentru a ajuta la ameliorarea umflarii picioarelor.

Masuri de precautie

  1. Intelege ca orice forma de masaj sau de utilizare a uleiurilor esentiale ar trebui sa fie evitata in intregime pana dupa primul trimestru.
  2. Termina fiecare sesiune de masaj cu un pahar mare de apa. Pentru ea!
  3. Evita intinderea ligamentelor uterine. Nu trebuie sa pui nicio presiune pe abdomen.
  4. Stai departe de punctele de presiune de pe glezne si incheieturi. Aceste puncte stimuleaza uterul si muschii pelvini si pot provoca contractii.
  5. Nu masa cu miscari puternice. Foloseste miscari usoare in timpul masajului. Masajul profund nu trebuie facut pe o femeie insarcinata.
  6. Intrerupe imediat masajul in orice moment daca sotia ta se plange de orice disconfort sau ameteli.

Vorbeste un profesionist

  1. Intreaba medicul daca ii poti face masaj sotiei tale. Daca medicul considera ca sotia ta este un bun candidat pentru masaj prenatal, poti cere sfaturi de la terapeuti de masaj calificati.
  2. Vorbeste cu un terapeut de masaj calificat, care are cunostinte despre masajul in sarcina, pentru a afla despre siguranta si masurile de precautie pe care trebuie sa le stii si pentru a invata tehnici speciale pe care le poti face la domiciliu.

Foloseste uleiuri esentiale

  1. Ia in considerare uleiurile esentiale. Cercetarile au aratat ca uleiurile esentiale pot afecta organismul in diverse moduri. Datorita avertizarii impotriva consumului de medicamente in timpul sarcinii, multi au apelat la uleiuri esentiale ca sa amelioreze anumite stari. Cu toate acestea, nu uita sa verifici intotdeauna siguranta oricarui ulei pe care il folosesti.
  2. Descopera ce efecte pot avea uleiurile asupra organismului gravidei. Afla ce uleiuri sunt utilizate pentru a atenua anumite simptome. Mandarina ajuta la greata de dimineata, insomnie si la prevenirea vergeturilor. Grapefruitul este util impotriva retentiei de fluide si oboselii.
  3. Evita lemnul de cedru, salvia si ghimbirul, toate uleiuri care declanseaza menstruatia si ar putea duce la avort spontan. Trifoiul, mesteacanul si piperul negru pot crea sensibilitate a pielii si trebuie, prin urmare, de asemenea, evitate in timpul sarcinii (mai ales din moment ce pielea este mult mai sensibila in aceasta perioada). Multe uleiuri pot fi, de asemenea, toxice.

Citeste si despre relaxarea in timpul sarcinii.

Ia in considerare alternativele

  • Rasfatati-va simplu, in doi, cat mai des posibil.
  • Ia-o in brate si maseaza-i usor scalpul.
  • Iesiti la o plimbare usoara.
  • Ajut-o sa faca o baie calda.
  • Include lumanarile si muzica pentru a o ajuta sa se relaxeze
  • Cumpara-i un fotoliu confortabil si ridica-i picioarele pe un taburet mic.

 

Sursa foto: hepta.ro

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!