Sari la conținut

Dieta după cezariană: Alimente esențiale de care ai nevoie

După operația de cezariană, vei avea nevoie de timp pentru recuperare și trebuie să sprijini acest proces prin odihnă suficientă și o dietă echilibrată. Nutriția adecvată nu numai că accelerează procesul de recuperare, ci oferă și alimentația necesară bebelușului tău, prin intermediul laptelui matern. Deci, care sunt substanțele nutritive de care ai nevoie și cum te ajută în perioada de după cezariană?

Citește și: Totul despre nașterea prin cezariană

Alimente esențiale după cezariană. Proteinele

Proteinele ajută la creșterea țesuturilor celulare noi și ajută la procesul de vindecare. Alimentele bogate în proteine facilitează repararea țesuturilor și mențin puterea musculară după operație. Poți mânca pește, ouă, pui, produse lactate, carne, mazăre, fasole uscată și nuci. Aceste alimente sunt ușor digerabile, în special în timpul alăptării. În timp ce cantitatea zilnică recomandată de proteine pentru o femeie este în medie de aproximativ 48 g, se recomandă o cantitate suplimentară de 15 g pentru mămicile care alăptează.

Alimente esențiale după cezariană. Vitamina C

Vitamina C te ajută să-ți consolidezi sistemul imunitar. Colagenul susține vindecarea rănilor. Poți include în dieta ta fructe și legume, cum ar fi portocale, pepene, papaya, căpșuni, grapefruit, cartofi dulci, roșii și broccoli. Doza zilnică recomandată este de 115 mg pentru femeile care alăptează cu vârsta cuprinsă între 14-18 ani și 120 mg pentru cele cu vârsta de peste 19 ani.

Alimente esențiale după cezariană. Multivitamine

În plus față de vitamina C, trebuie să te asiguri că îi dai corpului tău și alte tipuri de vitamine, cum ar fi vitamina A. Medicul tău îți poate oferi suplimente de multivitamine dacă este necesar.

Alimente esențiale după cezariană. Fier

Fierul este esențial pentru menținerea nivelului de hemoglobină. Alimentele bogate în fier sunt galbenușul de ou, carnea roșie, stridiile, smochinele, fasolea uscată și fructele uscate. Cu toate acestea, limintează consumul de fier deoarece excesul poate provoca constipație. Doza zilnică recomandată este de 10 mg pe zi pentru femeile cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani și 9 mg pe zi pentru cele cu vârsta mai mare de 19 ani.

Alimente esențiale după cezariană. Calciu

Calciul ajută la relaxarea mușchilor, întărește oasele și dinții și ajută la coagularea sângelui. Sursele bune de calciu pentru femeile care alăptează, cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani sunt de 1.300 mg, iar pentru cele cu vârsta mai mare de 19 ani sunt de 1.000 mg/zi. În timpul alăptării, 250-350 mg de calciu sunt transferate nou-născutului.

Alimente esențiale după cezariană. Fibrele

Fibrele atenuează constipația care, altfel, cauzează o presiune excesivă asupra inciziei și rănilor. Resursele bogate în fibre sunt fructele și legumele proaspete.

Alimente esențiale după cezariană. Fluidele

Bea apă și sucuri sănătoase pentru a evita deshidratarea și constipația. Fluidele contribuie la buna circulație a intestinului și la recuperarea chirurgicală. Pe lângă apă, poți consuma lapte cu conținut scăzut de grăsimi, ceaiuri, supă și lapte din nuca de cocos. Laptele este o excelentă sursă de calciu și ajută la mărirea producției de lapte matern.

Alimente de evitat după operația de cezariană

  • Trebuie evitate alimentele grase și cele de junk food, deoarece activitatea fizică este scăzută după cezariană, iar aceste alimente pot doar să îți mărească greutatea. Mai mult, alimentele picante  pot duce la probleme gastrice.
  • Băuturile carbogazoase pot provoca gaze și flatulență. Sucurile de citrice trebuie consumate cu prudență. Le poți consuma în cantități mici, apoi le poți mări până la cantități moderate.
  • Continuă să stai departe de alcool, deoarece acesta îți poate afecta capacitatea de producție a laptelui.
  • Evită băuturile și alimentele reci pentru că poți răci.

Citește și: Recuperarea după cezariană: primele 12 săptămâni

Lucruri de care să ții cont după operația de cezariană

Mănâncă de mai multe ori pe zi, în loc de a mânca 3 mese prea consistente și grele. Mănâncă încet, deși ar putea fi dificil pentru tine să mănânci relaxată în timp ce bebelușul plânge lângă tine. Roagă un membru al familiei să aibă grijă de micuțul tău în timp ce mănânci.
Cu un nou-născut, este posibil să nu dormi suficient, dar încearcă să te odihnești ori de câte ori este posibil. Somnul va ajuta corpul să se vindece mai repede.
Amintește-ți că organismul tău are nevoie de sprijin pentru vindecare și pentru acest lucru ai nevoie de o o dietă hrănitoare și suficientă odihnă.

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!