Sari la conținut

Flatulența în sarcină. 5 remedii împotriva gazelor stomacale din sarcină

Prima constatare o poți face noaptea! Oups, eu am fost atât de zgomotoasă?! Apoi se poate întâmpla ziua, mare noroc să fii sigură! Da, ești chiar tu și nu, nu te poți controla de foarte multe ori! Flatulența a dat iama peste tine! De ce? Sarcina este de vină, din nou!

Flatulența în sarcină. De ce aparea flatulența în sarcină?

Având în vedere că toate organele tale sunt înghesuite şi împinse de bebeluşul ce tot creşte în burtică, e normal să apară şi probleme digestive, mai ales în ultimele luni de sarcină.

Cu toate acestea, balonarea şi flatulenţa apar de multe ori încă de la începutul sarcinii şi durează toate cele nouă luni de zile. Iar vinovat este progesteronul, numit şi hormonul sarcinii. În sarcină, din cauza nivelulului mult mai ridicat de progesteron din organism, care trebuie să susțină sarcina, digestia este încetinită cu circa 30% decât în mod normal, pentru a permite mai mult timp pentru absorbţia nutrienţilor necesari dezvoltării copilului. Ceea ce înseamnă însă că alimentele fermentează mai mult în stomac, deci te vei simţi aproape tot timpul balonată.
Tot progesteronul este cel care relaxează musculatura din zona tractului gastrointestinal, ceea ce va face să te „scapi” când ţi-e lumea mai dragă.
Progesteronul este produs în mod normal de ovare, dar după primele două luni de sarcină, placenta preia de la ovare producţia acestui hormon, care va creşte considerabil.

Flatulența în sarcină. 5 remedii împotriva gazelor stomacale din sarcină

  • Bea mai multă apă – Apa este cel mai bun remediu împotriva flatulenței. Încearcă să bei între 2 și 3 litri de apă pe zi, dar mai degrabă între mese decât în timpul lor, şi evită să bei cu paiul sau direct din sticlă.
  • Fă mișcare – Ar trebui să îți faci un scop din a te mișca zilnic, cel puțin 30 de minute, pentru creșterea motilității intestinale. Plimbă-te în parc, fă exerciții recomandate și chiar yoga. Te vei simți mai bine!
  • Ai grijă la dietă - Consumă cât mai puţine alimente care balonează, precum pere, prune, varză de Bruxelles, brocolli, fasole, conopidă, lapte, mere etc. De asemenea, evită prăjelile și sucurile carbogazoase și opteză pentru alimente bogate în fibre – constipația duce la balonare, iar fibrele sunt un bun aliat în lupta cu constipația. Mai mult, e important și când mânânci: mai des, dar porţii mai mici, şi mestecă bine fiecare îmbucătură.
  • Nu purta haine strâmte, ca să nu te strângă pe burtă.
  • Nu fuma! - Nu fuma pentru că nu e sănătos pentru copil, în primul rând! Iar pe lângă multe alte efecte nocive, atât pentru tine cât şi pentru bebeluş, fumatul creşte aciditatea din stomac.

Deși flatulența este deranjantă, trebuie să știi că nu afectează în niciun fel copilul. Pe de altă parte, însă, dacă nici unul dintre remediile de mai sus nu te ajută iar problema flatulenţei devine tot mai gravă, vorbeşte cu medicul tău. Dacă e necesar, acesta îţi poate prescrie medicamente care să te ajute în acest sens. De asemenea, sună-ţi neapărat medicul dacă gazele sunt însoţite de crampe puternice, dureri de spate şi de burtă, diaree, vomă, ameţeli sau sânge în scaun.
 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!