Sari la conținut

Gazele in timpul sarcinii

De cate ori imi aduc aminte de asta, as vrea sa imi dau un shut down amintirilor. Am avut gaze in sarcina si reuseam cu greu sa le controlez. La un moment dat devenisera atat de puternice, incat refuzam sa mai ies in oras.

Nu este placut si toata lumea stie ca gazele sunt o pacoste de care se lovesc mai toate femeile insarcinate. Dar de unde apar si mai ales, ce este de facut?

In timpul sarcinii, hormonii incetinesc rata de trecere alimentelor prin tractul gastrointestinal si, in plus, uterul incepe sa apese pe intestinul gros. Asta te va face sa ai probleme cu eliminarea scaunului si astfel gazele vor avea mai mult timp pentru a forma. E adevarat, constipatia si gazele merg adesea mana in mana. In plus, la formarea gazelor „ajuta” si anumite tipuri de alimente.

 

Ce alimente cauzeaza gaze

Unele femei au gaze de la alimente care in mod normal nu ii deranjeaza pe cei mai multi oameni, cum ar fi produsele lactate.

Anumite legume care contin un tip de zahar numit rafinoza poate duce la producerea excesiva de gaze. Alimentele cu cea mai mare cantitate de rafinoza sunt fasolea, varza, conopida, sparanghelul, broccoli, varza de Bruxelles si (culmea!) cerealele integrale.

Fructoza este un alt zahar care poate produce gaze. Din pacate multe din alimentele din supermarket sunt imbogatite cu un tip de fructoza (sirop de porumb) pentru simplul motiv ca este mai ieftin decat zaharul. De aceea este bine sa citesti cu atentie eticheta produselor inainte sa cumperi orice. Fructoza se regaseste in mod natural in multe fructe, legume si cereale, cum ar fi prazul, ceapa verde, ceapa, anghinarea, merele, perele, mierea si graul. Fructele uscate au, de asemenea, o concentratie mai mare de fructoza, deoarece prin uscare se elimina apa, si devin mai concentrate.

Citeste si cum scapi de balonare in sarcina.

Alimentele cu amidon pot fi un alt vinovat. De fapt, singurul aliment cu amidon care nu produce gaze este orezul. Multe alimente cu amidon sunt si bogate in fibre, ceea ce inseamna ca nu sunt descompuse in intestinul subtire si trec in intestinul gros in mare masura neprelucrate. Taratele de grau trec prin sistemul digestiv aproape complet neprelucrate, chiar si prin intestinul gros (ceea ce le face o alegere buna pentru cele care doresc sa adauge fibre in dieta), dar produc in general gaze.

In timp ce grasimea sau alimentele prajite nu provoaca de obicei gaze, ele pot produce balonare si crampe asa ca cel mai bine este sa eviti aceste alimente cu totul .

 

Sfaturi de baza pentru prevenirea gazelor

Desi nu este o idee buna sa tai toate alimentele care pot provoca gaze, cele mai rele pot fi evitate pentru a ajuta la reducerea cantitatii de gaze. Pastreaza un jurnal alimentar si vei identifia care sunt alimentele care iti fac rau.  Alte modalitati de linistire sunt:

  • Mananca mai multe mese mici pe zi in loc de trei mari
  • Mesteca alimente bine si nu vorbi in timp ce mananci
  • Nu mesteca guma sau suge bomboane tari
  • Evita bauturile carbogazoase
  • Bea cu paharul in loc de sticla si sa evita folosirea paiului
  • Nu bea cand mananci
  • Fa miscare dupa masa
  • Tine sub control constipatia care poate inrautati gazele
  • Nu fuma
  • Bea o ceasca de ceai de musetel dupa mese. Ajuta la calmarea sistemului digestiv.

Un supliment probiotic este o idee buna, de asemenea. Acesta completeaza bacteriile naturale gasite in sistemul digestiv si preiau o parte din stresul de pe sistemul digestiv.

 

Sursa foto: hepta.ro

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!