Sari la conținut

Cum controlezi ce mănânci în timpul sarcinii? Ține un jurnal!

 În sarcina este esenţial să ai o alimentaţie echilibrată, care să conţină toţi nutrienţii de care ai nevoie – proteine, fibre, fier, calciu, omega 3, vitamina C, acid folic. Toate acestea se obţin din carne, ouă şi lactate, fructe şi legume, plus cereale integrale.

În cazul în care te întrebi dacă mănânci sau nu sănătos, atunci poţi să ţii un jurnal. Pare un pic ciudat la început, însă vei avea avea destul de rapid revelaţii în ceea ce priveşte dieta ta.

Cum se ţine un jurnal al alimentaţiei

Împarte jurnalul pe zile ca să îţi fie mai uşor să îl urmăreşti

Scrie în el de fiecare dată când ai mâncat sau ai băut ceva. Nu lasa pe mai târziu, este posibil să nu îţi mai aminteşti.

Notează ora la care ai făcut-o şi ce anume a fost. Încearcă să fii sinceră, până la urma nimeni altcineva nu mai trebuie să vadă acest jurnal. Nu trece doar salată, dacă ştii că ai pus în ea şi maioneză. Este importantă şi cantitatea.

Notează cum te-ai simţit întrucât asta influenţează mult ceea ce consumi. Este posibil să mănânci pentru că erai nervoasă sau pentru că simţeai o stare de greaţă. Notează şi dacă te-ai simţit mai rău după ce ai mâncat un anumit lucru. 

Notează şi băuturile, oricare ar fi ele. Acordă o atenţie specială apei şi încearcă, la finalul zilei, să faci o sumă a cantităţii de apă consumată.

Este posibil să observi că există ore la care mănânci prea multe dulciuri. Sau să îţi dai seama că există nutrienţi pe care nu îi oferi organismului. Sau să realizezi că ar fi indicat să iei o gustare la o anumită oră ca să mănânci mai puţin la mesele principale. 

Îţi vei înţelege mai bine şi legăturile pe care le faci între mâncare şi starea de spirit – cât de des ai mâncat pentru că nu erai prea veselă? S-a întâmplat să mănânci chiar dacă nu îţi era foame?

Oricum, după o săptămână, cu siguranţă vei avea un tablou destul de complet privind obieiurile tale alimentare şi vei putea să le modifici astfel încât să ai o alimentaţie mai sănătoasă şi mai exhilibrată. Şi, în plus, cuvântul scris are o foarte mare greutate – dacă ştii că va apărea în carneţel, poate că nu îţi vei mai lua pungă de chips-uri ci vei alege migdale neprăjite.

Dacă acest jurnal te-a ajutat, atunci continuă. Notează, pentru săptămâna următoare, ce anume ai vrea să schimbi la dieta ta. Şi apoi urmăreşte dacă ai reuşit sau nu. 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!