Sari la conținut

Poate dormitul pe spate să favorizeze apariţia unor complicaţii în sarcină?

Când eşti însărcinată, ai nevoie de odihnă şi de un somn bun pentru a-ţi asigura sănătatea. Cu toate acestea, pe măsură ce înaintezi în sarcină, realizezi că devine din ce în ce mai greu să te odihneşti corespunzător, mai ales când burtica începe să se mărească.

Dacă eşti genul de persoană care adoră să doarmă pe spate, perioada sarcinii poate deveni destul de incomodă pentru tine. Dormitul pe spate poate să nu fie cea mai bună variantă de dormit în lunile următoare şi este posibil să fie nevoie să optezi pentru alte poziţii de somn care te vor ajuta să dormi mai bine. De exemplu, poţi alege să dormi pe o parte cât eşti însărcinată.

Dacă te gândeşti să dormi pe spate în timpul sarcinii, asigură-te că ţii cont de următoarele lucruri:
-    În primele 1-2 luni de sarcină este posibil să poţi dormi pe spate pentru că încă burtica nu este mare. Cu toate acestea, pe măsură ce ajungi în al doilea trimestru, uterul tău va începe să se mărească, ceea ce nu va fi cel mai bun moment de a dormi pe spate. Va fi nevoie să începi să dormi pe partea stângă.
-    Odată ce ai trecut de săptămâna 20, nu este recomandat să dormi pe spate.
-    În timp ce eşti însărcinată, pe măsură ce te aşezi pe spate sau pe partea dreaptă pentru a dormi, greutatea uterului tău va apăsa pe vena majoră care în mod normal te ajută să readuci sângele din corp în inimă. Dacă stai pe spate pentru o perioadă mai lungă de timp, s-ar putea să te simţi ameţită sau chiar slăbită. Statul pe spate ar putea interfera şi cu fluxul de sânge şi cu substanţele nutritive importante pentru placentă care ajută să-i furnizeze fătului cele necesare pentru o creştere şi dezvoltare corespunzătoare.
-    Dacă stai pe spate câteva minute, nu este un lucru rău, poate fi o problemă doar în cazul în care stai pe spate pentru perioade mai lungi de timp sau de fiecare dată când mergi la culcare.
-    Uneori este posibil să vrei să stai aşezată pe spate câteva minute înainte să dormi, dar în cele din urmă adormi în această poziţie. Corpul tău cel mai probabil se va ajusta şi te va face să te mişti într-o poziţie diferită.
-    De asemenea, este posibil ca atunci când ai adormit să te fi culcat pe o parte, dar când te-ai trezit, ai descoperit să stai pe spate. Nu îţi face griji, pentru că este posibil să fi dormit pe spate doar pentru o perioadă scurtă de timp, ceea ce nu îi afectează cu nimic dezvoltarea bebeluşului.

De ce dormitul pe spate în timpul sarcinii nu este o idee bună?

Poziţia în care dormi în perioada sarcinii este cea mai importantă pentru bunăstarea copilului, dar şi pentru bunăstarea ta. Pe parcursul săptămânilor de sarcină vor avea loc schimbări majore în corpul tău, atât în interior, cât şi în exterior.
Iată câteva motive pentru care medicii nu recomandă dormitul pe spate în timpul sarcinii:
-    În primele săptămâni de sarcină şi cea mai mare parte a primului trimestru, este posibil să nu fie o problemă când te aşezi pe spate. Pe măsură ce burta va creşte şi corpul tău începe să se schimbe odată cu evoluţia sarcinii, vein realiza că dormitul pe spate va deveni inconfortabil pentru tine.
-    Când te aşezi pe spate, întreaga greutate a uterului va apăsa pe coloana vertebrală, pe majoritatea vaselor de sânge, precum şi pe intestine. Ca urmare a acestei presiuni, poţi întâmpina adesea simptome care nu sunt deloc confortabile. Unele simptome şi semne pe care le poţi avea din cauza presiunii uterului sunt problemele în fluxul de sânge al bebeluşului, dificultăţi în respiraţie, probleme cu digestia, cum ar fi arsuri la stomac, aciditate şi multe altele, chiar hemoroizi.

Mămici, voi cum dormiţi în timpul sarcinii şi care este cea mai confortabilă poziţie de somn a voastră?
 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!