Sari la conținut

Salata de linte cu ardei si somon

Femeile insarcinate au anumite reguli in ceea ce priveste dieta. Au nevoie de cantitati crescute de acid folic, fier, calciu, grasimi omega-3 si fibre, care joaca un rol important intr-o sarcina sanatoasa. Am ales retete care sa asigure, intr-o portie, cel puțin 15% din valoarea zilnica recomandata din una sau mai multe din aceste substante nutritive.
 
Bucurati-va de aceste retete sanatoase si respectati regulile dietei. Si nu uita ca esentiala in timpul sarcinii este o dieta cat mai diversificata.

Pentru azi iti propun salata de linte cu ardei si somon.


O portie contine: 354 calorii, 18 g grasimi (3 g saturate, 12 g monosaturate), 31 mg colesterol; 25 g carbohidrati, 24 g proteine​​; 9 g fibre; 194 mg de sodiu; 743 mg de potasiu. In plus contine citamina C (80% din necesarul zilnic), acid folic (49% DZR), seleniu (40% DZR), fier (25% DZR), potasiu (21% DZR), calciu (20% DZR).

Pentru patru portii de salata de linte cu ardei si somon ai nevoie de sucul de la o lamaie, doua linguri de marar proaspat tocat, doua lingurite de mustar Dijon, un sfert de lingurita de sare, piper proaspat macinat dupa gust, patru linguri de ulei de masline, doi ardei grasi rosii, un castravete de gradina, o ceapa rosie mare, 400 de grame de linte fiarta (cea rosie e cea mai buna, dar merge perfect si cea verde), o conserva in suc propriu de somon de 200 de grame. Poti sa folosesti si ton in suc propriu sau sardine in suc propriu. 



Caleste lintea cateva minute in ulei. Da deoprate. Intr-un vas amesteca ceapa tocata marunt cu adeiul cubulete si cu feliile de castravete. Pune sare si piper si adauga mararul tocat. Pune sucul de lamaie si amesteca. Pune peste legume lintea, cu tot cu sosul lasat si amesteca din nou. Portioneaza pestele si adauga-l si pe el.



Sucul din conserva amesteca-l cu mustar si adauga-l la final peste salata. Lasa totul 30 de minute la rece si poti manca o masa sanatosa, consistenta si sanatoasa.

Ardeiul gras poate sa fie inlocui cu rosii proaspete, cherry sau rosii de gradina. Sunt foarte bune si rosiile in ulei, dar trebuie sa injumatatesti uleiul din reteta, pentru a pastra proportia de grasimi.


Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!