Sari la conținut

5 alimente sănătoase pentru întreaga familie

Chiar dacă, uneori, pare complicat să asiguri familiei tale o alimentație sănătoasă, situația se poate simplifica. De la legume şi fructe până la diverse sortimente de carne, din meniul nostru zilnic nu ar trebui să lipsească anumite produse, mai ales în cazul prichindeilor noștri. Care sunt cele 5 alimente pe care ar fi bine să le ai mai tot timpul în frigider?

În ciuda E-urilor prezente aproape în orice aliment pe care îl consumă omul modern, putem avea o dietă echilibrată și sănătoasă dacă suntem atenți la ce alegem să mâncăm. Alimentele sănătoase ar trebui introduse zilnic în mesele noastre în moduri cât mai creative, mai ales în ce-I privește pe cei mici.

Iată top 5 alimente sănătoase care nu ar trebui să lipsească din dieta familiei tale:

Mandarinele
Poate nu știai că o mandarină are mai mulţi antioxidanţi decât o portocală! Deșieste un fruct mic, este plin de fibre solubile şi insolubile, care joacă un rol important în reducerea riscului de îmbolnăvire şi reprezintă de asemenea un punct de sprijin în managementul greutăţii. De asemenea, mandarinele sunt o sursă bună de luteină şi zeaxantină, care ajută la scăderea riscului de boli cronice, cum ar fi cataracta.
Totodată, diverse studii efectuate pe animale au sugerat faptul că flavonoidele găsite în mandarine pot fi de ajutor în protecţia împotriva diabetului de tip 2 şi a bolilor de inimă.
Ce sunt mai exact flavonoidele? Sunt substanțe antioxidante ce se pot găsi în toate tipurile de plante și sunt responsabile de coloritul minunat al plantelor. Prin urmare, este recomandat să foloseşti coaja de pe fructe şi legume, pentru a profita de beneficiile uleiurilor naturale ale fructului.

Cartofii dulci
De ceva timp, cartofii dulci sunt prezenți aproape în orice supermarket din România. Deși conțin zahăr într-o cantitate mai mare faţă de cartofii albi, aceştia sunt un pachet portocaliu plin de nutrienţi. Un cartof dulce mare conţine o doză foarte mare de vitamina A, esenţială pentru vedere şi pentru sănătatea aparatului reproductiv. Cartofii dulci conţin de asemenea vitamina B, fibre şi potasiu şi un antioxidant numit glutation, care poate spori imunitatea şi sprijină metabolismul.

►Citește și Cartofii dulci, alimentul perfect

Bananele
Sunt cele mai consumate fructe tropicale în țara noastră, însă puțini știu că bananele sunt de fapt clasificate ca plante medicinale. De ce? Pentru că sunt o sursă bogată de potastiu, sporesc capacitatea efectivă a organismului de a absorbi calciul probiotic, crescând dopamina, noradrenalina şi serotonina - substanţe chimice ale creierului care luptă împotriva depresia.

►Citește și Bananele în alimentația copilului mic

Tonul
Nutriționiștii recomandă populaţiei generale, precum şi femeilor însărcinate sau celor care alăptează, să consume o porţie de fructe de mare pe săptămână pentru a stimula sănătatea creierului şi pentru a evita riscul de a dezvolta boli cardiovasculare.

►Citește și 3 lucruri importante despre pește

Tonul este bogat în acizi graşi esenţiali omega-3 și sporelte imunitatea, sănătatea inimii şi poate chiar reduce depresia postpartum. În acelașit timp însă, mare atenție la cât de des consumi ton, deoarece acest pește conţine şi cantităţi ridicate de mercur!

Iaurtul grecesc cu 2% grăsime

Deși iaurtul convenţional este o sursă excelentă de calciu, potasiu şi proteine, tipul grecesc are dublu de proteine, jumătate de sodiu şi jumătate din carbohidraţii iaurtului normal. Probioticele, cum ar fi Lactobacillus acidophilus şi Lactobacillus sunt adesea adăugate la iaurt, sporind creşterea bacteriilor intestinale sănătoase şi susţinerea imunităţii.

►Citește și Iaurtul în alimentația copilului mic

Sursa: Health.com

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!