Sari la conținut

Distanțarea socială nu trebuie să însemne singurătate – iată cum poți să rămâi conectat

Studii după studii au arătat că distanțarea socială este instrumentul cel mai importanant pe care îl avem pentru a ne proteja pe noi înșine, familiile noastre și prietenii pe care îi avem. Este esențial ca toți să facem tot ce ne stă în putință pentru a ajuta la controlul răspândirii acestui virus.

Este, de asemenea, incredibil de ciudat că cel mai eficient mod prin care ne putem susține reciproc este să ne distanțăm. Dar făcând acest lucru, putem experimenta un profund sentiment de a rămâne uniți.

Totuși, suntem făcuți pentru a fi conectați cu oamenii din jurul nostru. Singurătatea este toxică pentru sănătatea noastră. Este la fel de periculoasă precum fumatul sau tensiunea arterială ridicată. Contribuie la anxietate și depresie și ne reduce drastic calitatea vieții.

Dacă singurătatea este toxică, atunci conexiunile noastre sociale sunt antidotul. Investiția în relațiile noastre este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le putem face pentru sănătatea noastră fizică și emoțională – mai ales în această perioadă.

► Citește și: Niciodată omul de partea cealaltă de receptor n-a fost mai important pentru a salva o generație de oameni în derivă!

Legăturile strânse ne îmbunătățesc sistemul imunitar, ne protejează de stările de sănătate cronică, ne ridică starea de spirit și ne ajută să facem față stresului... tocmai beneficiile pe care mulți dintre noi le căutăm în timp ce stăm acasă.

Deoarece toți depunem efort și ne dorim să fim responsabili și de a păstra distanța cu cei dragi nouă, este la fel de important să găsim modalități pentru a rămâne conectați.

Iată câteva modalități prin care ne putem ajuta, atât pe noi, cât și pe copiii noștri, familiile noastre și prietenii noștri să rămânem conectați, în această perioadă de distanțare socială.

Fii sincer cu privire la nevoia de conectare

Deși importanța conexiunii sociale este universală, nevoile noastre specifice diferă de la persoană la persoană. Ceea ce contează mai mult decât numărul de prieteni pe care îi avem sau cât de des vorbim cu cei dragi este cât de susținuți și conectați ne simțim.

Când suntem stresați și mintea noastră este concentrată pe siguranța și securitatea noastră, este ușor să ignorăm nevoia noastră de conectare. Ne convingem pe noi înșine că nu avem timpul necesar sau că această conectare nu merită efortul. În realitate, suportul pe care îl primim de la persoanele dragi nouă este chiar acel lucru care ne permite să trecem peste aceste provocări.

► Citește și: În lume e haos, copile, dar tu mi-ești liniște
 

Putem lucra pentru a satisface nevoia noastră de conectare, încurajând auto-reflecția și punându-ne nouă și copiilor noștri întrebări precum:

Când a fost ultima dată când m-am conectat cu un prieten sau am auzit vocea altcuiva?

Ce pot face pentru a satisface nevoia mea de contact social astăzi?

Am întrebat oamenii importanți din viața mea ce au nevoie sau ce așteptări au?

Dezamăgirea și frustrarea sunt stări normale acum – vreau să mă simt așa?

Fii creativ și gândește-te la oportunități de conectare

Ca părinți, este dificil să acordăm prioritate relațiilor noastre atunci când ne confruntăm cu stres și perturbări semnificative în rutina familiei noastre. Poate ajuta la integrarea timpului social în celelalte activități:

  • Discută cu un membru al familiei în timp ce pregătești cina.
  • Stabilește un video call cu prietenii.
  • Începe noi ritualuri de familie, cum ar fi o întâlnire de dimineață la un ceai sau o cafea. O petrecere în living nu e o idee rea, deloc.
  • Poți face petreceri virtuale cu toți prietenii tăi.

Stabilește-ți granițele

Pot exista momente în care cel mai sănătos lucru pe care îl putem face pentru relațiile noastre este să stabilim granițe. Acum este momentul să ne conectăm cu cei care ne împărtășesc valorile - mai degrabă decât să fim prinși în încercarea de a schimba părerea unui prieten.

Când discuți cu prietenii care văd lucrurile diferit, poate fi util să îți stabilești limitele în funcție de cât de des vorbiți sau tipurile de conversații pe care le aveți. Aceste limite îți pot proteja sănătatea, precum și capacitatea de empatie și răbdare.

La fel cum distanțarea socială nu este pe termen lung, granițele nu sunt neapărat permanente. De fapt, acestea pot fi chiar acel lucru care ne permite să ne păstrăm conexiunile în timp.

► Citește și: Nu știu alții cum sunt, dar eu am realizat că înainte de Coronavirus eram chiar fericiți

Consolidează calitatea conversațiilor

Cel mai mare factor de risc pentru singurătate este lipsa intimității emoționale. Acum a venit momentul să ne concentrăm pe discuții mai semnificative, în loc să rămânem la titluri, să ne concentrăm pe experiențele noastre individuale și să ne împărtășim ideile, temerile și speranțele între noi.

Calitatea conversațiilor noastre depinde nu numai de ceea ce împărtășim, dar și de modul în care îl împărtășim. Cu cât putem accesa mai multe expresii faciale și gesturi, cu atât ne vom simți mai conectați și cu atât vor fi mai puține neînțelegeri. Acesta este motivul pentru care se recomandă adesea apeluri telefonice sau chat-uri video.

O comunicare sănătoasă începe de acasă și ar trebui să modelăm și să încurajăm deschiderea. Pune întrebări copiilor tăi și permite-le să pună întrebări în schimb. Arată că îi înțelegi cât este de dificil că trebuie să nu-și vadă prietenii.

Sursa

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!