Sari la conținut

Obisnuinte de consum care ii ingrasa pe parinti

Te poti obisnui cu ideea ca parintii sunt mai delasatori cu aspectul lor exterior de cand au atata bataie de cap sa se ocupe de cresterea unui junior. Cu ce nu te poti insa impaca este cu faptul ca sunt mai grasi. Mai ales mamele, care s-au ingrasat in timpul sarcinii si apoi au parut incapabile sa mai dea jos.

Din ce cauza se intampla asta? Desigur, poti da vina si pe metabolism sau pe faptul ca ai mai imbatranit cativa ani. Insa stilul defectuos de viata are foarte multe de spus:

1. Mananci micul dejun?

Dimineata ai atat de multe de facut, mai ales daca tu mergi la serviciu si copilul la scoala/gradinita, incat efectiv nu ai unde sa mai strecori si un mic dejun. Ei bine, asta este un raspuns gresit, care te ingrasa. Daca ti-ai rupe cateva minute de somn ai putea sa mananci.

2. Faci exercitii?

Faptul ca stai pe banca in parc si te uiti cu ochii dupa copii sa nu faca vreo trasnaie nu se incadreaza la capitolul exercitii. Inteleg perfect ca nu te poti duce la o sala, insa le poti face acasa, sau in parc. Si copiii se vor distra, nu doar tu.

3. De cate ori mananci?

Uita-te cu sinceritate la cum procedezi - nu este cumva cam prea des? Poate ca mananci o data cu copiii si o data singura, poate ca termini mancarea din farfuriile copiilor, poate ca mergi spre mancare in momentul in care vrei sa te relaxezi... Analizeaza si vei afla singura de unde kilogramele in plus.

4. Ce mananci?

Lipsa timpului este asociata aproape intotdeauna cu o nutritie proasta. Mai ales daca nu prea iti place mancarea sanatoasa pe care o faci pentru copii. Pana la urma este dificil sa gatesti si pentru ei, si pentru tine. Asa ca sari la lucruri nerecomandate - biscuiti, cereale, ciocolata etc. Deschide dulapurile si uita-te cu atentie ce ai pe acolo.

5. Cum mananci?

Majoritatea parintilor mananca in picioare, pe fuga. Ei bine, asta te ingrasa. Iei la repezeala ceva acum. Mai iei peste inca un numar de minute. Si tot asa, toata ziua, fara sa fii vreodata satul. Si fara sa ai senzatia ca ai mancat ceva. Daca te-ai aseza la masa lucrurile ar fi mult mai clare.

6. Dormi?

Desi nu pare sa aiba o legatura evidenta, studiile arata ca oamenii care nu au parte de somn suficient au tendinta de ingrasare. Desigur ca este greu sa dormi suficient cand ai un bebelus mic, dar atunci incearca sa suplinesti cu un mic somn in timpul zilei. De exemplu renunta la rontaiala din fata televizorului cand bebe doarme (cine nu are nevoie sa se relaxeze un pic?) si adormi si tu langa el.

7. Cat de importanta te consideri?

Noi credem ca esti la fel de importanta ca si bebelusul. Si tu ar trebui sa crezi la fel. Asta inseamna sa iti acorzi timp sa mananci cum se cuvine, sa te imbraci in haine facute pe silueta ta, sa faci exercitii, sa dormi. 

 

Raspunde-ti la aceste intrebari, gaseste energia sa iti schimbi obisnuintele proate si mai mult ca sigur iti vei recapata silueta. Un copil nu vine la pachet cu mai multe kilograme decat daca lasi asta sa se intample.

 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!