Sari la conținut

Nutritia in timpul sarcinii (III)

In toate articolele despre nutritia din timpul sarcinii se vorbeste despre necesitatea de a ramane in limitele a maximun 12-15 kilograme acumulate in plus la finele sarcinii. Tradus in numarul de calorii zilnice aceasta inseamna circa 300 de calorii in plus in fiecare zi.

Cat inseamna insa aceste 300 de calorii in plus?

Cele mai multe femei, care nu sunt gravide, manca aproximativ 1800-2200 de calorii in fiecare zi. In timpul sarcinii, va trebui sa adaugati aproximativ 300-400 de calorii suplimentare pentru consumul de zi cu zi. Trei sute de calorii pot fi adaugate prin consumul insumat al unui mar, un pahar de lapte degresat si al unui borcan mic de iaurt.

Nu face greseala sa manaci pentru doi pentru ca este daunator pentru tine si mai ales pentru copilul tau. Realist vorbind, trebuie sa adaugi doar putine calorii in plus. In cazul femeilor care au sarcini multiple si in cazul celor care alapteaza in timpul unei sarcini in evolutiue aportul suplimentar de calorii este mai mare si poate sa ajunga pana la 700-800 de calorii in plus.

Mituri despre sarcina

Problema este ca in cursul sarcinii femeile simt o acuta senzatie de foame care nu poate fi potolita decat cu un consum mult mai mare de alimente peste pragul celor 300-400 recomandate. Diferenta o face calitatea alimentelor consumate si si ritmul meselor zilnice.

Am mai spus, repetam secretul unei nutritii sanatoase este sa mananci putin, sanatos si foarte des.
 



Gustari bune pentru femeile insarcinate

Nu face o obsesie din numarul caloriilor pe care le mananci si nici nu sta sa cantaresti mancarea din farfurie. Mananca incet, cu bucurie, cu placere, mancare sanatoasa. Sarcina nu este o perioada in care iti poti pastra silueta si nici o perioada pentru reglarea greutatii. In cursul sarcinii este obligatoriu sa te ingrasi si este fundamental necesar ca aceasta crestere in greutate sa se mentina in limitele care sanatoasa si pentru tine si pentru copilul tau.

Nu mananci variat? O sa ai un copil mofturos!

Ideal este ca fiecare masa sa contina carbohidrati cu ardere lenta, grasimi, proteine si fibre. Daca aceasta combinatie este respectata senzatia de foame o sa poate fi tinuta sub control iar acumularea de kilograme in plus ramane in limitele normale. Normal insemand ca la finele sarcinii nu trebuie sa ai mai mult de 12-15 kilograme in plus.

Bea apa. Este un mare secret pe care putine femei il respecta cu adevarat. In cursul sarcinii necesarul hidric este mult crescut. In plus in perioada calda a anului aportul de apa de care are nevoie femeia insarcinata ajunge panala la 3 litri pe zi. Trebuie spus ca de multe ori senzatia de foame este inselatoare. Mecanismele care indica sete sunt aceleasi cu cele care indica foame. Asa ca poti confunda senzatia de foame cu cea de sete.

De ce ne este pofta de capsuni?

Uita de sucurile carbogazoase care sunt pline de zahar si care te pot balona, si contin prea multa cofeina. Solutia este sa ai mereu la indemana alimente sanatoase pentru a limita tentatiile nesanatoase, pline de cele mai multe ori de caloii inutile.

Citeste si

- Nutritia in timpul sarcinii I

- Nutritia in timpul sarcinii II

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter
    Life.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!

    Evenimente Bucureşti