Sari la conținut

Ghidul alimentației din perioada alăptării. Ce trebuie să știe mămicile care alăptează

Mult așteptatul moment e aici! Îți ții pentru prima dată puiul în brațe, iar fericirea ți-a inundat tot corpul, făcându-te să trăiești emoții despre care habar nu aveai că există. Numai că, odată cu acest val de împăcare cu sine, apar și zeci de griji cu privire la responsabilitățile pe care le ai de acum. Iar dacă ești dintre norocoasele mame care au și lapte pentru prunc, întrebarea care te macină este ce ai voie să mănânci și ce nu, astfel încât puiul să fie pe deplin mulțumit.

► Citește și Laptele de migdale, beneficii uimitoare în special în perioada alăptării

Iată ce trebuie să știi despre alimentația din perioada alăptării, conform specialiștilor de la Livingandloving.co.za:

  • Contrar credinței populare, dieta ta nu va avea un efect extraordinar de mare asupra conținutului imunologic și nutrițional al laptelui. O dietă săracă te va afecta mai degrabă pe tine, decât pe puiul tău, așa că este important să mănânci sănătos mai ales pentru a te recupera mai rapid.
  • Cu toate că dieta ta nu va influența per total compoziția laptelui, poate afecta concentrația de vitamine și de minerale care ajunge la micuț. Spre exemplu, mămicile care consumă doar alimente vegane sau vegetariane pot avea deficiențe de vitamina B12.
  • Vegetarienele trebuie să se asigure că includ alimente care conțin vitamine, în dieta lor, cum ar fi ouă, iar mămicile vegane trebuie să monitorizeze întotdeauna nivelul de vitamina B12 din corp, chiar și în perioada sarcinii.
  • Mămicile care alăptează trebuie să acorde o atenție sporită vitaminei D, mai ales dacă micuții sunt ținuți departe de soare, din cauza anotimpului. Această vitamină se găsește în ouă și în uleiul de pește, dar și în suplimente.

► Citește și Fapte uimitoare despre sânii mămicilor care alăptează

  • Deși laptele, în mod natural, este bogat în DHA – acid gras de tip Omega 3, mămicile care alăptează sunt sfătuite să consume alimente bogate în acest acid, cum ar fi pește (somon, sardine, hering, ton, hamsii), deoarece acizii grași Omega 3, supranumiți și grăsimile inteligenței, contribuie la îmbunătățirea funcțiilor cognitive. De asemenea, suplimentarea cu ulei de pește în timpul sarcinii și alăptării a fost asociată cu un risc mai mic de a dezvolta alergii în primul an de viață.
  • Atât sarcina, cât și alăptarea, storc de la mamă calciul, așa că este recomandat ca în aceste perioade ale vieții femeile să consume cât mai mult alimente bogate în calciul, cum ar fi sardine în ulei, lapte, iaurt, semințe de susan, smochine, migdale, brânză cheddar, produse din soia, broccoli și rubarba.
  • Apa este foarte importantă în perioada alăptării. Mămicile care alăptează sunt sfătuite să consume cel puțin 3 litri de lichide pe zi, fiind recomandată, de asemenea, apa cu lămâie.

► Citește și Mierea în alăptare. Putem consuma miere în perioada alăptării?

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!

    Evenimente Bucureşti