Sari la conținut

7 modalități de a-ți calma copilul, fără utilizarea ecranului

Copiii fac diferite lucruri pentru a-și crea o stare de confort. Spre exemplu, unii dintre ei își pot păstra sub pat o cutie pe care să o umple cu tot felul de “comori” – o păturică, o jucărie sau diferite obiecte ce sunt importante pentru ei. Chiar și cele mai ciudate lucruri pot oferi sentimentul de calmare.

Ce facem, totuși, dacă piciul nu reușește să rămână calm?

Omul de știință comportamentală spune: fii oglindă pentru copilul tău

"Când copilul tău îți împărtășește o frustrare, parafrazează-i-o înapoi", spune Robin Gurwitch, doctor, profesor în psihiatrie și științe comportamentale la Duke University School of Medicine.

► Citește și: 8 arme în lupta cu tantrumurile copilului

Să presupunem că cel mic spune: Profesorul de matematică ne-a dat așa de multe teme! – în loc să spui: Mhm, da sau Într-adevăr, răspunde-i cu: Multe exerciții de matematică în seara asta! Spune-i că ai încredere în el că va rezolva exercițiile la matematică și că îl vei ajuta, dacă va avea nevoie.

"Această strategie arată că îi recunoști frustrările, așa că nu va mai trebui să fie supărat sau să-ți atragă atenția", spune dr. Gurwitch.

Mămica bloggeriță spune: Jucați-vă împreună un joc ce împlică gândirea

"Data viitoare când copilul tău plânge atât de tare încât nici nu aude ceea ce îi spui, atrage-i atenția făcând ceva neașteptat", sugerează Amanda Rueter, bloggeriță MessyMotherhood.com. Când ești sigură că este atent la tine, roagă-l să numească cinci obiecte de culoare albastru sau trei lucruri pe care le poate atinge acum.

"Îl va ajuta să treacă de la utilizarea părții emoționale a creierului său în zona logică și va începe să se calmeze", explică Rueter.

► Citește și: Care este vârsta la care copiii sunt cei mai dificili și greu de crescut?

Instructorul de yoga spune: Transmite-i copilului energie pozitivă

Când vezi că cel mic începe să plângă, ia-l în brațe și începe să-l balansezi puțin. Faceți împreună exerciții de respirație și câteva exerciții fizice ușoare.

Terapeutul spune: oferă-i o îmbrățișare

Îmbrățișările de la părinți sunt cele mai bune. "Dacă puiul tău se simte trist sau e neliniștit, oferă-i o îmbrățișare fluture", spune Sonja Kromroy, terapeut licențiat specializat în anxietate și traume la Wild Tree Wellness, în St. Paul.

"Stimularea lentă dreapta-stânga ajută la întărirea rețelelor din creier care reduc stresul emoțional", explică Kromroy.

Instructorul de yoga spune: respiră adânc în stomac

Când vezi că micuțul estre frustrat, sugerează-i să respire adânc. Învață-l una dintre metodele de respirație din burtică, pe care o poate folosi ori de câte ori se simte anxios.

► Citește și: 8 comportamente neobișnuite ale copilului tău și ce vor ele să transmită

Acupuncturistul spune: apasă butonul de calmare al copilului tău

"Dacă puiul tău este agitat, calmează-l cu o tehnică de acupresiune", sugerează Alyssa Johnson care a tratat pacienți la Spitalul Primar de Copii din Salt Lake City.

Urmează curba în jurul vârfului urechii copilului, până când simți o reținere. Apoi freacă ușor acel punct, în mișcări circulare, timp de până la 10 secunde. Apoi mergi la partea interioară a cotului și, tot cu mișcări circulare, freacă ușor acel punct de presiune timp de 10-15 secunde.

► Citește și: Îngrijirea unui toddler este mult mai grea decât cea a unui nou-născut

Psihologul spune: răcorește-l cu puțină apă

"O pulverizare blândă cu apă poate ajuta copilul să se calmeze", spune Ilana Luft, doctorand, psiholog clinic la Spitalul de Copii. Dr. Luft sugerează să-ți umezești puțin mâinile și să-i atingi ușor fața copilului. Răcirea temperaturii corpului său poate încetini ritmul cardiac și poate ajuta la calmarea respirației.

Sursa

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!