Sari la conținut

Alimentatia copilului cu imunitate scazuta

Dupa ce copilul intra in colectivitati incepe o perioada foarte speciala. Deseori cel mic o tine lant din viroza in viroza si trece de la tuse la infectii ale urechii si apoi la amigdalita. Fenomenul este in linii mari normal si inevitabil, copilul luand contact cu o serie de virusuri si bacterii noi. Medicii spun ca "isi face imunitatea".  

In aceasta perioada in care cel mic intra in colectivitati (ceea ce se poate intampla la 3-4 ani), alimentatia este esentiala, pentru ca nutrientii adusi in organism printr-o dieta corecta sunt principalul suport pentru sustinerea imunitatii copilului.

►Citeste si Vitaminele in alimentatia copiilor mici

Iata ce trebuie sa-i dai sa manance si care sunt cele mai bune alimente care sustin imunitatea copilului.

Usturoi, contine alicina, care este un agent natural antibiotic, antiviral si antifungic. Curata usturoiul si pune cateii impreuna cu o lingura de ulei de masline in cuptor. Impacheteaza cateii de usturoi in folie de aluminiu. Coace-i circa 20 de minute. Fa din catei un piure pe care il poti adauga in mancarurile copilului. Copt usturoriul este dulce si parfumat. Doi-trei catei copti pe zi, fac minuni.

Vitamina C creste rezistenta organismului si reduce simptome de raceala. Vitamina C creste absorbtia fierului. Cele mai bune surse sunt kiwi, citrice, ardeii grasi, coacaze negre, broccoli, legumele cu frunze verzi si fructe de padure proaspete sau inghetate. Ofera-i sucuri combinate dar neaparat adauga si pulpa fructului. Cel mai bine este sa faci smoothie in blender.
 
Un mar pe zi. Simplu sau combinat cu banane, orez si scortisoara, marul sunt esential in dieta copilului. Pectina si fibrele, vitaminele si minerale din mar sunt o pilula antiraceala.

Papaya este o sursa bogata de vitamina C si beta - caroten, este bogata in fibre solubile importante pentru functionarea normala a intestinului. Un intestin sanatos inseamna un copil sanatos.

►Citeste si Cum cresti imunitatea copilului tau

Vitamina A din surse naturale este esentiala pentru sustinerea imunitara a copilului aflat in perioada primelor sale colectivitati. In fiecare zi trebuie sa primeasca incadrul uni plan alimentar sanatos carne sau peste gras (este recomandata o portie pe saptamana, care sa sprijine functionarea creierului si a sistemului imunitar), ficat, oua, unt si lapte integral si neaparat iaurt. Vitamina A previne infectiile gatului, urechilor si plamanilor.

Beta-carotenul intareste sistemul imunitar si previne racelile si gripa. Fructe si legumele portocali si galbene contin niveluri ridicate de beta-caroten. Asta inseamna morcovi, dovleac, cartofi dulci, pepene galben si caise.

Fierul este esential pentru sustinerea imunitatii copilului. Pentru buna asimilare trebuie combinat cu vitamina C. Fier se gaseste in carne rosie, ficat, fructe uscate si cereale imbogatite cu fier.

Sursa: annabelkarmel.com

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    Caloria.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!