Sari la conținut

Scrisoare deschisă către ministrul Educației, Daniel David: „Un copil ajunge să petreacă și 35 de ore pe săptămână la școală”

Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) a publicat pe rețelele de socializare apelul unui părinte care este și profesor, semnalând suprasolicitarea la care sunt supuși elevii.

Acesta povestește despre fiul său, elev în clasa a VIII-a, care ajunge să petreacă nu mai puțin de 35 de ore pe săptămână la școală.

„Suntem deja în a treia săptămână de școală, iar acum se ridică o nouă voce, cea a părinților, profund îngrijorați de starea copiilor și de accesul acestora la educație. Copiii sunt supraîncărcați”, arată părintele-profesor în scrisoarea adresată ministrului Daniel David.

El subliniază că odată cu mărirea normei didactice, s-au adăugat și opționalele din planul-cadru, ceea ce face ca programul elevilor să fie împins la limită. „După nici trei săptămâni de școală, copilul e epuizat fizic și psihic”, se arată în mesaj.

Pe lângă cele șapte ore petrecute zilnic la clasă, elevii trebuie să facă teme, să participe la meditații și să se pregătească pentru examene și olimpiade.

USLIP atrage atenția că „măsura gândită pentru profesori s-a transformat indirect într-o povară suplimentară pentru elevi”.

Un alt punct sensibil este comasarea școlilor. „A doua dimensiune a problemei se vede în comunitățile mici, unde legea impune comasarea școlilor cu mai puțin de 500 de elevi și stabilirea unui prag minim de 12 copii per clasă. În satul Piatra, comuna Stoenești, această regulă a dus la închiderea școlii locale. Copiii au fost mutați forțat la școala din centrul comunei, fiind nevoiți să străbată zilnic drumuri lungi până la punctul de preluare al microbuzului și să piardă ore întregi așteptând după colegii mai mari.”

Situația a dus chiar la proteste extreme: un părinte a intrat în greva foamei pentru a-și apăra dreptul copiilor din comunitate la educație. „Nu am cerut altceva decât o soluție favorabilă pentru copiii noștri”, afirmă acesta, acuzând lipsa de dialog și de empatie a autorităților.

În mesajul intitulat „O nouă voce se ridică împotriva autorităților surde la dialog”, USLIP subliniază: „Cele două cazuri ilustrează aceeași situație îngrijorătoare. Bunăstarea elevilor nu se regăsește printre prioritățile decidenților. În timp ce ministrul Educației se declară de la tribună „salvator al sistemului”, elevii, profesorii și părinții se simt sacrificați, mințiți și marginalizați. Grav și trist este faptul că nu doar vocea dascălilor a fost ignorată, ci și cea a părinților, care cer soluții pentru binele copiilor lor. Astfel, domnul David a reușit, într-un timp record să transforme școala din locul unde copiii ar trebui să capete aripi, într-unul unde acestea le sunt tăiate.”

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro

    click.ro

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!


    ego.ro

    caloria.ro

    zooland.ro